“آژنگ نیوز”:کتاب”دل گویه های پیرمرد”منتشر شد. نویسنده : محمدکشاورز، تعداد صفحه :۳۰۴، سال انتشار شمسی :۱۴۰۰، سری چاپ :اول، ناشر: شباهنگ.

دل گویه ها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

 ( رضا گنجه ای ) نشریه ی بابا شمل را در یکی از عجیب ترین و بحرانی ترین ادوار تاریخ سیاسی ایران به چاپ رساند. دوره ای چهار ساله که طی آن نه نخست وزیر با یازده کابینه و صدو اندی وزیر روی کار آمدند.

مطالب ستون درد دل باباشمل به جهت ارتباط نزدیک گنجه ای با رخدادهای سیاسی و مشاهدات عینی و مستند وی از بسیاری جلسات شورای ملی و آگاهی های باواسطه یا بی واسطه او از پشت پرده های سیاست در دهه بیست و نیز تلاش برای ایفای نقش و رسالت مطبوعاتی با ارائه تحلیل های منطقی و منصفانه از نظرگاهی خلاف دیدگاه و قرائت رسمی و باب میل حاکمیت وقت، علاوه بر این که راه را برای تحریف برخی از وقایع تاریخی و ارائه برداشت ها و قضاوت های نادرست و مغرضانه می بندند، خود به منبعی مهم برای بازبینی و استخراج زوایای کمتر دیده شده و اتفاقات بعضا فراموش شده اما مهم سال های آغازین دهه بیست بدل می شود و از این حیث، اهمیت تاریخی کم نظیری می یابد.

از سوی دیگر گنجه ای و نشریه اش را به سبب اهمیت شان در تکوین و تکامل طنز مطبوعاتی کشور، می توان حلقه واسطی میان اولین دوره طلایی طنز مطبوعاتی ایران و طنز مطبوعاتی دهه بیست به بعد دانست. وی با احیای دوباره طنز سیاسی به معنای اخص کلمه در نشریات فکاهی کم رمق و از نفس افتاده دوران ( رضا خان )روحی دوباره به کالبد طنز مطبوعاتی کشور دمید و..

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *