“آژنگ نیوز”:آزمایش اتومبیلهادر ایتالیا و در پشت بام کارخانه فیات در تقریبا یک قرن قبل ؛در سال ۱۹۲۹میلادی.این کارخانه خودروسازی در حال حاضر تعطیل شده است اما در آنجا اتومبیل های فیات در سالهای ۱۹۲۳-۱۹۸۲ ساخته شد. همچنین ساختمان Lingotto از آن زمان بازسازی شده و به یک مجتمع تجاری با هتل ها و مرکز خرید تبدیل شده است .

کارخانه Fiat Lingotto در سال ۱۹۱۶ توسط معمار Giacomo Mattè-Trucco ساخته شد و به طریقی بسیار خاص طراحی شد که اجازه می داد هر مرحله از فرآیند ساخت خودرو در آنجا انجام شود.

فیات - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این کارخانه نزدیک خطوط قطار بود تا بتوان مواد اولیه را مستقیماً به در کارخانه رساند و کار تولید فیات ها را در طبقات پایین ساختمان  آغاز کرد. این کارخانه دارای یک سطح شیب دار داخلی است ، به طوری که اتومبیل ها می توانند با حرکت در مراحل مختلف تولید ، از طبقه های متوالی بالا بروند. سرانجام ، اتومبیل های تمام شده به طبقه بالا منتقل می شوند ،یعنی پشت بام ساختمان که در آن یک مسیر آزمایش وجود دارد تا خودروها قبل از فروش به نمایشگاه ها ابتدا آزمایش شده و سپس ،منتقل شوند.

نماهایی از این کارخانه  را درصحنه هایی از فیلم؛ شغل ایتالیایی” با شرکت مایکل کین ، که درسال ۱۹۶۹ در تورین فیلمبرداری شده است،می توان دید.

در حال حاضر برای بالا رفتن از پشت بام ، هزینه ورودی حدود ۸ یورو است. از پشت بام کارخانه نمای شهر تورین فوق العاده است و پیست آزمایشی هم که  به خودی خود شاهکاری چشمگیری از مهندسی معماری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *