“آژنگ نیوز”:مجسمه شبح در قلعه وزیو ، ایتالیا. این قلعه مشرف به دریاچه کومو ، قرار گرفته و دارای منظره ای بسیار زیباست.

به دلیل موقعیت ممتاز و سوق الجیشی این قلعه  ، در گذشته از قلعه Vezio برای کنترل مسیرهای ارتباطی به سمت شمال استفاده می شد.

این قلعه در زیرسلطه افراد  و اقوام مختلفی در طول تاریخ بوده است. رومیان نیز که یک خط استحکامات را در امتداد ساحل شرقی دریاچه کومو ایجاد کرده بودند؛ این قلعه  جهت محافظت از لاریو و جاده بلانو به وال دزینو برایشان نقش حیاتی داشته است.

castello vezio - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دلایل  متعددی برای وجود این مجسمه عنوان شده است. ازجمله در دوران حکومت رومی ها این منطقه  مورد هجوم اقوامی داشته که مثل روح بوده اند.اما دلیل قاطع تر مربوط به حضور ملکه ملکه لومبارد تئودولیندا در سال۱۷۷۹در این قلعه است. او وصیت کرده بود که در این قلعه دفن شود ، به همین جهت شایع است که قلب و روح او در اینجا در داخل دیوارهای قلعه وزیو قرار دارد.

در واقع گفته می شود که در شبهای بدون ماه روح او در راهروهای قلعه سرگردان است. اینگونه شایعات و این مجسمه در مجموع یکی از جذابیتهای این منطقه گردشکری است!

امروزه قلعه وزیو میزبان انواع پرنده های شاهین به همراه مرکز مراقبت و آموزش پرندگان شکاری است. به لطف آن افراد می توانند شاهد  پروازهای دیدنی پرندگان شکاری که توسط مربیان با  لباس های قدیمی رومی هدایت می شوند ؛باشند

در داخل برج قلعه یک نمایشگاه دائمی از نمونه های مختلف فسیل ها و صدفهای قدیمی وجود دارد که از دریاچه کومو بدست آمده اند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *