“آژنگ نیوز”:مترو سوئد شبیه نمایشگاه هنری است .اولین خط  این مترو ؛ در سال۱۹۵۰ در شهر استکهلم ساخته و افتتاح شد.این سیستم در حال حاضر  دارای سه خط اصلی و صد ایستگاه است که 47 خط آن زیرزمینی و ۵۳ ایستگاه زمینی (سطحی و مرتفع) است.

ایستکاه مترو در سوپد - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته اولین قسمت مترو ، یک خط راه آهن زیرزمینی سبک بود که  در سال ۱۹۳۳ افتتاح شدو سپس به استاندارد مترو تبدیل شد. این خط از ایستگاه Slussen به سمت جنوب می رفت. در طول سالهای بعد ، این خط به سه خط از جنوب شهر گسترش یافت. در سال ۱۹۵۲ خطی از داخل شهر به حومه غربی باز شد. در سال ۱۹۵۷ این دو خط از طریق ایستگاه مرکزی و شهر قدیمی به هم متصل شدند.

مترو استکهلم بخاطر دکوراسیون ایستگاه ها شهرت دارد. به این  ترتیب استگاهها به یکی از طولانی ترین نمایشگاه هنری جهان شهرت یافته اند. بنا بر یک ابتکار ویژه  تعدادی از ایستگاه ها  به صورت اولیه  و با سنگهای طبیعی به عنوان بخشی از تزئینات باقی مانده اند. همچنین در ایستگاه Rissne ، یک دیوار به درج متنی  در مورد تاریخ تمدن های  مختلف اختصاص یافته است.

سیستم مترو متعلق به شورای شهرستان استکهلم است که در حال حاضر عملیات را به Connex منعقد کرده است. مترو استکهلم محل توزیع اولین نسخه مترو بود که امروزه در سراسر جهان از روزنامه های رایگان زنجیره ای استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *