“آژنگ نیوز”:پیشنهاد دوچرخه سواری و کاهش الودگی هوا،یک پیشنهاد قدیمی است.زیرا اصولا مسئله آلودگی هوا در آغاز دهه پنجاه به بحران گسترده ای تبدیل شده بود .

در تیر ماه سال ۱۳۵۱ در مجلس سنا مسئله دود و آلودگی هوا مورد بحث قرار گرفت.  دکتر جهانشاه صالح در این خصوص می‌گوید :هزار بار راجع به اتوبوس و دولت در اینجا صحبت کردند. مثل اینکه واقعا ما را مسخره کرده اند. حرف های ما  به هوا می رود. آخر این که صحیح نیست آدم آنقدر به مسائلی که مطرح می‌شود  دهن کچی  کند و بی‌تفاوت باشد.

image 47 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آمریکا برای یک مدت معین ۶۶ میلیارد دلار جهت مبارزه با آلودگی محیط در نظر گرفته خرج کند. دولت ایران در بودجه امسال چقدر برای اینکار منظور کرده است . جهانشاه صالح در مبارزه با آلودگی ا اشاره به  رونق دوچرخه‌سواری در آمریکا اشاره  کرد و گفت :یکی از وسایل جلوگیری از آلودگی هوا تشویق مردم به دوچرخه سواری است.

آمار نشان می‌دهد در سال ۱۹۷۱ هشت و نیم میلیون دوچرخه و آمریکا ساخته شد .در دهه 50 هر روز بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش می یابد.

با توجه به مهاجرت مردم از روستا  به مراکز صنعتی، افرادی که در محیط سالم روستاها زندگی می کردند مجبور بودند در هوای آلوده به زندگیشان ادامه دهند.

با این حال هوا آلوده تر شد،حتی با رواج دوچرخه سواری!!

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *