“آژنگ نیوز”:پل سوئدی-دانمارکی منحصر به فرد” اورسوند”،یکی از دیدنی های شمال اروپا است.پل اورسوند یک مسیر جاده ای و ریلی بین سوئد و دانمارک به طول تقریبی ۱۶ کیلومتر است. این پل از سه بخش تشکیل شده است: یک پل ، یک جزیره مصنوعی و یک تونل. این پل نیمی از طول مسیر را تشکیل می دهد.

این پل که نمادی مشهور در سطح جهانی است ، چنانکه اشاره شد،در واقع بخشی از پل راه آهن / جاده و بخشی دیگر از تونل است که از منطقه Oresund (به معنی  “صدا”) بین دانمارک و سوئد عبور می کند. این پل در سال ۲۰۰۰تکمیل شد.

اوسترسوند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پل از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا زمینه همکاری های اقتصادی درشمال اروپا را فراهم اورده است.روزانه   مسافران فراوانی به هر دو طرف سفر می کنند و ودر منطقه مرزی چک های شناسایی با دوربین های پیشرفته صورت می کیرد.

تعداد مسافران روزانه از ۳.۲۹۱ مسافر در سال ۲۰۰۰ به ۱۸،۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۰افزایش یافت. این پیوند فرصت های جدیدی را به وجود آورده است: به عنوان مثال ، در سال ۲۰۰۵ بسیاری از دانمارکی ها برای فرار از قیمت خانه های سنگین در دانمارک به سوئد نقل مکان کردند و روزانه برای کار خود رفت و آمد کردند. کمبود نیروی کار دانمارکی در اواسط دهه ۲۰۰۰ منجر به استخدام کارگرران مورد نیاز کارفرمایان دانمارکی ِاز کشورسوئد شد. رفت و آمد از این پل چنان ضروری بوده است که حتی بحران اقتصادی سال۲۰۰۸تعداد مسافران را به میزان قابل توجهی کاهش نداد. با این حال ، افزایش تعداد پناهندگان در سال ۲۰۱۵یادآوری جدی بود که پل اورسوند همچنان یک مرز فیزیکی بین دو ایالت است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *