“آژنگ نیوز”:کتاب”شیراز، یک شهر و سی و یک داستان”منتشر شد. گردآورنده: محمد کشاورز. این کتاب در ۴۲۴ صفحه، با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۷۵هزار تومان توسط انتشارات نیلوفر و به سفارش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز منتشر شده است.

image 22 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

سی‌ویک داستان این کتاب هرکدام نگاهی دارند به گوشه‌ای از شهر شیراز. شهری که قرن‌هاست در شعر کهن فارسی حضوری زیبا و چشمگیر دارد. شیراز در صد سال اخیر میزبان مهمان‌نوازی برای داستان‌ معاصر ایران بوده است. بی‌شک داستان ایرانی شهر شیراز را خانه‌ی خود دانسته که این‌گونه راحت و بی‌تعارف در گوشه‌وکنارش پرسه زده، از حال و هوای بازار وکیل با عمر چندصدساله تا خیابان‌ها و مراکز خرید مدرن امروز، از کوچه‌ها و محله‌های قدیمی تا مجتمع‌های مسکونی نوساز از غم وشادی اهالی‌اش گفته و از آداب و رسوم و فرهنگ آنان حرف زده است. در این مجموعه رابطه‌ی انسان و شهر محور همه‌ی داستان‌هاست. در بازه‌ی زمانی حدود یک قرن، یعنی از دهه‌ی اول قرن چهاردهم هجری شمسی تا همین سال پایانی یک هزار و سیصد و نود و نه، هر داستان این مجموعه بنا به توان نویسنده‌اش بیانگر و آینه‌گردان زندگی و زمانه‌ی مردمان شهر شیراز شده‌اند.

«در بازار وکیل: سیمین دانشور»، «تخت ابونصر: صادق هدایت»، «کفترباز: صادق چوبک»، «لولی سرمست: رسول پرویزی»، «دهان دوخته: ابوتراب خسروی»، «کوه برفی: امین فقیری»، «گلک: ابوالقاسم فقیری» و «عدلو: صمد طاهری» از جمله داستان‌های این مجموعه هستند. همچنین محمد کشاورز، سیروس رومی، احمد آرام، محمد طلوعی، علی‌اکبر سلیمان‌پور، احمد اکبرپور، فرهاد حسن‌زاده، اکبر صحرایی، طیبه گوهری، ندا کاووسی‌فر، مهدی جعفری، بابک طیبی، فاطمه‌مهر خان‌سالار، احسان عبدی‌پور، محمدهادی پورابراهیم، قاسم شکری، حسین مقدس، حسین دهقان، میترا معینی، مجتبی فیلی، نغمه کرم‌نژاد، پیمان برومند و سندی مومنی افراد دیگری هستند که داستانی از آن‌ها در این کتاب آمده است‌.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *