“آژنگ نیوز”: با ماکائو آشنا شویم.ماکائو ، یک جزیره (شبه جزیره)در سواحل جنوبی کشور چین است . ماکائو درمقابل  گوشه جنوب غربی رودخانه مروارید (ژو) خور (چو چیانگ) که در ابتدای آن بندر گوانگژو [کانتون] قرار دارد، واقع شده است.ماکائو همچنین در مقابل منطقه ویژه هنگ کنگ با فاصله 60 کیلومتری در دریا واقع شده است.

ماکائو شامل یک شبه جزیره باریک کوچک است که از استان اصلی گوانگدونگ بیرون زده و شامل منطقه ای متشکل از جزایر تایپا و کولون است که با وسعت زمینی که از دریا احیا شده و به آنها متصل می شود ،شناخته می گردد. گسترش مناطق مسکونی در دامنه تپه صورت گرفته است. شهر ماکائو تقریباً تمام شبه جزیره را اشغال کرده است. نام ماکائو ، از عبارت چینی Ama-gao یا “خلیج آما” ، برای Ama ، الهه حامی ملوانان گرفته شده است.

مناطق مختلف شبه جزیره ماکائو از طریق پل به یکدیگر و نیز به چین متصل می شود. هر دو شبه جزیره و منطقه جزیره از تپه های گرانیتی کوچکی تشکیل شده است که توسط مناطق محدودی از فلات احاطه شده اند. پوشش گیاهی طبیعی (قبل از محوطه سازی تپه ها برای برداشت هیزم و ساخت و ساز) جنگل گرمسیری همیشه سبز بود. هیچ بخشی از ماکائو دارای ارتفاعات بزرگی نیست. بلندترین نقطه ،172 متر ارتفاع دارد.) ، در این منطقه رودخانه دائمی وجود ندارد .ساکنان ماکائو از  آبی که هنگام بارندگی جمع می شود یا از سرزمین اصلی به  جزیره لوله کشی شده استفاده می کنند.

image 212 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تقریباً تمام جمعیت ، که اکثریت زیادی از آنها یی که در شبه جزیره ماکائو زندگی می کنند ، چینی تبار هستند.بیشتر آنها در سرزمین اصلی ماکائو به دنیا آمده اند. همچنین گروه های کوچکی از دیگر آسیایی ها (از جمله افرادی با نژاد مختلط چینی و پرتغالی ، که اغلب به آنها مکانی گفته می شود) نیز وجود دارند. با این حال ، اقلیت پرتغالی که زمانی جمعیت آنها  قابل توجه بود ، فقط به بخش کوچکی از جمعیت کاهش یافته است. از میان اقوام چینی، اکثریت قریب به اتفاق کانتونی زبانان هستند و تعداد کمی به هاکا صحبت می کنند. چینی (کانتونی) و پرتغالی هر دو زبان رسمی هستند. انگلیسی نیز معمولاً صحبت می شود.

جمعیت ماکائو اکثراً بودایی هستند ، اقلیتی نیز به دائوئیسم و کنفوسیوسیسم یا ترکیبات سه گانه پایبند هستند. همچنین  در میان تعداد اندک مسیحیان ، اکثریت عمده کاتولیک های رومی هستند. ضمنا درحدود یک ششم از مردم نیزهیچ گونه وابستگی مذهبی ندارند.

ماکائو یکی از پرجمعیت ترین نقاط جهان است و کل مردم در طبقه بندی شهرها قرار می گیرند. ماکائو جمعیت نسبتاً مسنی دارد و تقریبا کمتر از یک چهارم جمعیت آنها کمتر از 25 سال سن دارند.

ترجمه :احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *