“آژنگ نیوز”:خانه ای که موتزارت شاهکارهایش را آفرید در وین است.از مجموع 11 محل زندگی موتزارت در وین ، موتزارتوس در دومگاس یکی ازتنها ۵مکانی است که هنوز وجود دارد .

این خانه موتزارت  در سال ۲۰۰۶ برای بزرگداشت ۲۵۰ سالگی اش بازسازی شد.گفته می شود اینجا خانه ای است که گفته می شود این آهنگساز سالهای شادی خود را در آنجا گذرانده است.

موزارت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شاید این امر تعداد قابل توجهی از ساخته های موتزارت را که در اینجا ساخته است را توضیح دهد ، از جمله کوارتت های نفیس اختصاص داده شده به هایدن ، تعداد انگشت شماری کنسرتو برای پیانو و اپراهای “ازدواج فیگارو” و “دون جیووانی” در این خانه ساخته شده اند. مسیر سالهای بعدی برای موتزارت سراشیبی بود ، اوبه دلیل مشکلات مالی از این خانه رفته و به حومه شهر نقل مکان کرد.

برخلاف برخی دیگر خانه- موزه های معروف در وین ، در این موزه هیچ یک از وسایل موسیقی و مواردی از این دست برای دیدن وجود ندارد. در عوض ، بر نبوغ آهنگساز متمرکز است و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تصور کنند که موتزارت در این آپارتمان بزرگ و زیبا که هنوز دست نخورده چگونه فعالیت می کرده است.

البته در برخی مواقع و مناسبتها ، کنسرت هایی اجرا شده و همچنین برخی فعالیت ها برای کودکان به طور منظم در اینجا برگزار می شود.

گزارش از : شاهین رهنورد واقف

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *