به گزارش “آژنگ نیوز”تولستوی چه غذاهایی می خورد؟در سال ۱۸۷۴ ، استپان آندریویچ برس یک کتاب آشپزی را منتشر کرد و آن را به خواهرش ، کنتس سوفیا آندریونا تولستایا ، همسر رمان نویس بزرگ روسی ، لئو تولستوی ، هدیه داد..

این کتاب شامل مجموعه ای از دستور العمل های خانوادگی تولستوی ، شامل غذاهایی بود که آنها برای خانواده و دوستانشان سرو می کردند ، آنها زوج های خوشبختی ، متعلق به طبقه حاکم اشرافی روسیه تزاری متاخر بودند. تقریباً ۱۵۰سال بعد ، این کتاب آشپزی توسط سرگئی بلتیوکوف ترجمه و بازنشر شد.

image 126 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در کتاب دستورالعمل خانواده لئو تولستوی که با فرمت ارزان قیمت (۳.۹۹دلار) و به زبان انگلیسی هم منتشر شده است ، ده ها دستور العمل وجود دارد ، از سس تارتار و قارچ های ادویه دار (در آشپزخانه روسی قارچ نقش فوق العاده مهمی دارد) ، گرفته تا کوفته های پر شده با مواد مختلف ،غذاهای متوع با  لوبیای سبز ، به کیک قهوه و پای وینزی. متن همچنین با ترجمه دقیق عبارات قدیمی روسیه ارائه شده است. یکی از دستورالعمل هایی که آقای بلتیوکوف ارائه داده است یک نوع کاگارونی با پنیر با دستورالعمل زیر است:

آب را به جوش آورید ، نمک اضافه کنید ، سپس ماکارونی را اضافه کنید و بگذارید تا جوشانده شود و روی آتش سبک شود تا نیمه نرم شود. آب را از یک صافی تخلیه کنید ، کره را اضافه کنید و دوباره ماکارونی را به صورت لایه لایه درون قابلمه قرار دهید –  در هرلایه ماکارونی ، مقداری پارمسان رنده شده و مقداری سس سبزیجات قرار دهید ، دوباره ماکارونی و دوباره مواد؛ تا وقتی که ماکارونی تمام شود. قابلمه را  روی اجاق گاز قرار داده ، با درپوش آن را بپوشانید و بگذارید تا با آتش ملایم بپزد، تا ماکارونی ها نرم و لطیف شوند. گاهی هم قابلمه  را بردارید و تکان دهید تا از سوختن آن جلوگیری شود.

گزارش:محبوبه غلامی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *