به گزارش “آژنگ نیوز”نشست مجازی “شب استفانو بنی”برگزار می شود.

ششصد و ششمین شب از شب‌های بخارا به بزرگداشت «استفانو بنی» اختصاص دارد. این برنامه با همکاری بخش فرهنگی سفارت ایتالیا، انتشارات خورشید و چند تن از مترجمان آثار «بنی»، در ساعت پنج بعدازظهر روز سه‌شنبه بیست و یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

image 93 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


مجله بخارا پیش از این شب‌هایی را برای نویسندگان ایتالیایی، ازجمله اومبرتو اکو، لوییجی پیراندلو، کورتزیو مالاپارته، اینیاتسیو سیلونه، ایتالو کالوینو، بپه فنویلو، کارلو کلودی،‌ آنتونیو تبوکی و آلبرتو موراویا برگزار کرده بود،‌ و اینک شبی را به بررسی زندگی و آثار یکی دیگر از نویسندگان معاصر ایتالیا اختصاص داده است.
استفانو بنی (متولد ۱۲ اوت ۱۹۴۷) داستان‌نویس، شاعر و روزنامه‌نگار ایتالیایی است. او نویسندگی را با کار در روزنامه‌ «ایل مانیفستو» و مجله «پانوراما» آغاز کرد. نخستین مجموعه داستان او با نام «کافه زیر دریا» در سال ۱۹۸۷ توسط یکی از ناشران معتبر میلان منتشر شد.
در این شب آقای جوزپه پرونه (سفیر ایتالیا در تهران)، و همچنین مترجمین آثار استفانو بنی: رضا قیصریه، آنتونیا شرکا، حانیه اینانلو،‌ هدا عربشاهی، مهدی فتوحی و زهرا میرکبیری به بررسی ابعاد گوناگون زندگی و آثار استفانو بنی خواهند پرداخت.


شب «استفانو بنی» در نشانی‌های زیر پخش می‌شود:
Telegram.me/bukharamag
Instagram.com/bukharamag
www.bukharamag.com
facebook.com/bukharamagzine
aparat.com/bukharamag

آپارات – سرویس اشتراک ویدیو (http://aparat.com/bukharamag)

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *