“آژنگ نیوز”نقش میکروفن در تحول زندگی انسانها اجتناب ناپذیر است.میکروفون وسیله ای برای تبدیل انرژی صوتی به توان الکتریکی با ویژگیهای موج اساساً مشابه است. این دستگاه ها امواج صوتی را به ولتاژهای الکتریکی تبدیل می کنند که متعاقباً دوباره به امواج صوتی تبدیل می شوند و از طریق بلندگوها تقویت می شوند. امروزه ، میکروفون ها اغلب با صنایع موسیقی و سرگرمی در ارتباط هستند ، اما قدمت این دستگاه ها به دهه ۱۸۰۰میلادی برمی گردد که دانشمندان شروع به جستجوی روش هایی کردند که بتوانند صدا را تقویت کنند.

میکروفن3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال 1827میلادی،سر چارلز ویت استون اولین شخصی بود که عبارت “میکروفون” را ایجاد کرد. ویت استون ، یک فیزیکدان و مخترع مشهور انگلیسی بود که بیشتر به خاطر اختراع تلگراف شهرت داشت. علایق او متنوع بود و او بخشی از وقت خود را به مطالعه آکوستیک در دهه۱۸۲۰ اختصاص داد. ویت استون از جمله اولین دانشمندانی بود که رسماً تشخیص داد که صدا “توسط امواج از طریق محیط انتقال می یابد”. این دانش او را بر آن داشت تا راههای انتقال صدا را از یک مکان به مکان دیگر ، حتی در مسافت های طولانی کشف کند. او روی دستگاهی کار کرد که می توانست صداهای ضعیف را تقویت کند و آن را میکروفون نامید.

اما امیل برلینر آنچه را که اولین میکروفون مدرن می دانند هنگام کار با مخترع مشهور توماس ادیسون اختراع کرد. برلینر ، یک آمریکایی متولد آلمان بود و به دلیل اختراع گرامافون و صفحه گرامافون ، که در سال ۱۸۸۷ به ثبت رساند ، مشهور بود.

درست دو سال پس از ایجاد میکروفون توسط برلینر و ادیسون ،در سال  ۱۸۷۸، دیوید ادوارد هیوز ، مخترع واستاد موسیقی انگلیسی-آمریکایی ، اولین میکروفون کربنی رادر۱۸۷۹تولید کرد. میکروفون هیوز نمونه اولیه اولیه میکروفون های مختلف کربنی بود که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

همزمان با تبدیل رادیو به یکی از منابع اصلی پخش اخبار و سرگرمی ها در سراسر جهان ،در دهه ۱۹۲۰،تقاضا برای پیشرفت فن آوری میکروفون افزایش یافت. در پاسخ ، شرکت RCA اولین میکروفون  را برای پخش رادیویی تولید کرد.

در آلمان و در سال ۱۹۲۸، گئورگ نویمان شرکتی تاسیس کرد که  به دلیل میکروفون های خود به شهرت رسید. گئورگ نویمان اولین میکروفون خازنی تجاری را طراحی کرد که به دلیل شکلش به  آن نام مستعار “بطری” داده بودند.

چند سال بعد”ریموندای لیتکه”  یک مهندس برق و استاد کالج ایالتی سن خوزه ،در سال ۱۹۵۷ اولین میکروفون بی سیم را اختراع و ثبت کرد. این میکروفن برای برنامه های چندرسانه ای از جمله تلویزیون ، رادیو و آموزش عالی طراحی شده بودند.

در سال  ۱۹۵۹میکروفن Unidyne III اولین دستگاه یک جهته بود که به منظور جمع آوری صدا از بالای میکروفون به جای کناره طراحی شد. این یک سطح جدید از طراحی برای میکروفون ها در آینده بود.

1964در مرحله بعدی محققان آزمایشگاه های بل جیمز وست و گرهارد سسلر حق ثبت اختراع را برای مبدل الکتروآکوستیک ، یک میکروفن الکتریکی بدست آوردند.بدین ترتیب آنها میکروفون  electret  را تولید کردند که  قابلیت و دقت بالاتری را برای میکروفونها همراه با هزینه کمتر و اندازه کوچکتر ارائه می دهد. این اختراع، انقلابی در صنعت میکروفون ایجاد کرد و تقریباً یک میلیارد واحد از میکروفونهای جدید در سال تولید  شد.

میکروفن scaled 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در قرن بیستم میکروفن فضای جدیدی برا ی ارایه خدماتش پیدا کرد. میکروفن های MEMS (سیستم های میکروالکترومکانیکی) شروع به نفوذ در دستگاه های قابل حمل از جمله تلفن های همراه ، هدست ها و لپ تاپ ها کردند. هم اینک نقش میکروفون های کوچک با کاربردهایی در خانه های هوشمند و فناوری های پیشرفته اتومبیل ،شگفت انگیز است.در سال ۲۰۲۰ آخرین دستاورد در زمینه این تکنولوژی،تولید میکروفونی متشکل از چندین میکروفون با کیفیت بالا است که روی سطح یک کره جامد مرتب شده اند و اجازه می دهد صدا از جهات مختلف ضبط شود. این امر باعث کنترل بیشتر هنگام ویرایش و ارائه صدا می شود.

ترجمه علی محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *