به گزارش “آژنگ نیوز”کتاب”فرهنگ توصیفی عصب‌شناسی زبان”منتشر شد. نویسنده:هانیه یارمند و حسن عشایری، نشر نویسه‌پارسی، ۲۳۲صفحه، ۵۰۰۰۰ تومان.

image 13 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

کتاب حاضر تلاشی است در راستای فراهم آوردن مجموعه‌ای از مفاهیم پرکاربرد عصب‌شناسی زبان با تکیه بر منابع اصلی و پایه. با توجه به میان رشته‌ای بودن این رشته و ارتباط تنگاتنگ آن با دیگر رشته‌ها دسترسی به منبع جامع که دربرگیرنده مفاهیم پایه و اصلی در این رشته باشد دشوار است.

بخصوص در ایران که سابقه این رشته حدوداً چند دهه است و هنوز منابع فارسی جامع در این حوزه تدوین نشده است، بنابراین لزوم وجود یک فرهنگنامه جامع برای کاربران این رشته ضروری و سودمند است. کتاب حاضر شامل یک بخش اصلی تحت عنوان «فرهنگ واژه‌ها به‌ترتیب الفبای فارسی» است.

در این قسمت مفاهیم انگلیسی بنیادین رشته عصب‌شناسی زبان همراه با معادل فارسی و نیز توصیف مرتبط با آنها ارائه شده است. علاوه بر بخش اصلی فرهنگنامه، جهت تسهیل در جستجوی واژه‌هایی که خواننده معادل فارسی آنها را نمی‌داند، بخشی تحت عنوان «فهرست واژه‌ها به‌ترتیب الفبای لاتین» نیز ارائه شده که نمایه‌ای انگلیسی به فارسی از کلیۀ مفاهیم بیان شده در کتاب است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *