به گزارش “آژنگ نیوز”حشرات به تاریخ می پیوندند.بر اساس یک گزارش علمی ، کل توده حشرات سالانه 2.5 درصد در حال کاهش است. این سازمان همچنین در مورد “سقوط فاجعه بار اکوسیستم طبیعت” هشدار داد.

بر اساس یک گزارش علمی ، کل توده حشرات سالانه 2.5 درصد در حال کاهش است. این سازمان همچنین در مورد “سقوط فاجعه بار اکوسیستم طبیعت” هشدار داد.

همانطور که توسط گاردین گزارش شده است ، این سیاره در آغاز ششمین انقراض جمعی در تاریخ خود است ، در حال حاضر تلفات زیادی در زمینه حیوانات بزرگتر گزارش شده است که مطالعه آنها آسان تر است. اما حشرات متنوع ترین و فراوانترین حیوانات هستند که 17 برابر بیشتر ازتعداد دیگر موجودات هستند. محققان می گویند رسیدگی به وضعیت حشرات، برای عملکرد مناسب همه اکوسیستم ها ، به عنوان غذای موجودات دیگر ، گرده افشانی ها و بازیافت مواد مغذی”ضروری” است.

اخیراً در آلمان و پورتوریکو کاهش بسیار زیاد جمعیت حشرات گزارش شده است،البته این بررسی نشان می دهد که این بحران جهانی است. محققان نتیجه گیری خود را با عباراتی غیرمعمول و غیرقابل تحمل برای یک مقاله علمی بررسی شده انجام دادند:

آنها می نویسند: “تا زمانی که ما روش تولید غذا را تغییر ندهیم ، حشرات به طور کلی طی چند دهه مسیر نابودی را طی می کنند.” “عواقب این موضوع برای اکوسیستم های کره زمین حداقل فاجعه بار است.”

image 182 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این تحلیل که در مجله Biological Conservation منتشر شده است ، می گوید کشاورزی فشرده ، به ویژه به دلیل استفاده زیاد از سموم دفع آفات عامل اصلی کاهش حشرات است. همچنین ،شهرنشینی و تغییرات آب و هوایی نیز از عوامل مهم دیگرهستند.

بیشتر مطالعات در این  مورد وتجزیه و تحلیل  اطلاعات بدست آمده در اروپای غربی و ایالات متحده انجام شده است ، و تعداد کمی از آنها در استرالیا ، چین، برزیل و آفریقای جنوبی متغیر است ، اما تعداد کمی از آنها در جاهای دیگر وجود دارد.

بر اساس گزارش گاردین ، در مناطق گرمسیری ، که اغلب کشاورزی صنعتی هنوزدراین مناطق وجود ندارد.گونه های آنجا با شرایط بسیار پایدار سازگار شده اند و توانایی کمی برای تغییر دارند،به عنوان نمونه در پورتوریکو این مورد دیده می شود.

برای اولین بارپروفسور پل ارلیچ ،از دانشگاه استنفورد در ایالات متحده،از طریق کار بر روی پروانه ها رادر ذخیره گاه جاسپر ریج استنفورد شروع کرد. او در سیر مطالعاتی اش شاهد از بین رفتن حشرات دست اول بوده است. او برای اولین بار در سال 1960 برروی حشرات مطالعه اش را شروع کرد، متاسفانه بیشتراین حشرات قدیمی به دلیل تغییر آب و هوا، تا سال 2000 از بین رفته بودند .

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *