بکار گیری و بنیانگذاری بیسیم در ایران از اقدامات مهمی به شمار می آید.مهندس هوشنگ سمیعی از خاندان با سابقه ومعروف سمیعی به سال هزارو دویست و هشتادو دوخورشیدی در رشت متولد شد. تحصیلات خود را در مدرسه سن لویی و سپس دارالفنون تهران به اتمام رساند و در وزارت پست و تلگراف استخدام شد.

image 75 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال هزارو سیصدو هشت در دومین سری دانشحویان اعزامی به اورپا برای ادامه تحصیلات از طرف دولت به فرانسه اعزام شد و دوره مهندسی بیسیم را به اتمام رساند و مدتی در فرانسه و آلمان به کارآموزی مشغول شد و با تجربه و دانش کافی به ایران آمد و در اداره بیسیم مشغول به کار و چندی هم مدیر کل وزارتخانه شد. چندی بعد در سال هزارو سیصدو بیست و نه به معاونت وزارت پست و تلگراف منصوب شد و تا سال چهل در این سمت بود.

در اردیبهشت سال چهل در کابینه دکتر علی امینی به وزارت پست و تلگراف رسید و در کابینه بعدی که اسدالله علم تشکیل داد همچنان وزیر ماند. مهندس سمیعی یکی از بنیانگذاران ارتباطات بیسیم در ایران وفن سالاران دوره پهلوی بود و کلاسهای فنی وزارت پست و تلگراف توسط او دایر و سالها به تربیت متخصص فنی مشغول بود. اوسرانجام در سال ۱۳۴۴ در تهران درگذشت.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *