“آژنگ نیوز”:هیچ انسانی مجاز نیست در “جزیره مار” زندگی کند. این امردلیل خوبی هم دارد. زیرا در هر متر مربع حدودا 5 مار کشنده وجود دارد.

در حدود 25 مایلی سواحل برزیل ، یک جزیره وجود دارد که هیچیک ازافراد محلی هرگز جرأت قدم زدن در آن را ندارد. افسانه ها حاکی از آن است که آخرین ماهیگیری که بیش از حد به سواحل آن نزدیک شده است ، چند روز بعد در قایق شخصی خود بی روح  ودر یک استخر خون پیدا شده است.

این جزیره مرموز به ایلها دا کوئیمادا گراند معروف است و در واقع پا گذاشتن در آنجا چنان خطرناک است که برزیل بازدید از آن را برای هرفردی غیرقانونی کرده است. در این جزیره مارهایی با تاج  طلایی بر سرشان،زندگی میکنند.آنها گونه ای از افعی به شمار آمده که یکی از کشنده ترین مارهای جهان است.

این مارها ممکن است بیش از یک و نیم متر طول داشته باشد . در همه جای این جزیره مارها وجود دارند .به همین جهت  جای تعجب ندارد که به جزیره مار معروف باشد. نیش این مارها  آنقدر سمی هستند که ممکن است انسانی که توسط یک مار گزیده شده در عرض یک ساعت بمیرد.

جزیره مار اکنون خالی از سکنه است ، اما مردم برای مدت کوتاهی تا اواخر دهه ۱۹۲۰در آنجا زندگی می کردند . نگهبان فانوس دریایی محلی و خانواده اش نیز از جمله ساکنان جزیره بودند.اما هنگامی  که این خانواده توسط  نیش افعی ها کشته شدند،دیگر کسی در جزیره زندگی نمی کند. امروزه، نیروی دریایی به صورت دوره ای برای نگهداری از فانوس دریایی بازدید می کند و ضمنا اطمینان حاصل می کند که هیچ ماجراجویی در جزیره حضور نداشته باشد. بر اساس افسانه محلی دیگری ادعا شده مارها در ابتدا توسط دزدان دریایی که به دنبال محافظت از گنج دفن شده در این جزیره بودند ،در جزیره رها شده اند.

جزیره مار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حقیقت ، حضور افعی ها نتیجه افزایش سطح دریا است. جزیره مار، قبلا بخشی از سرزمین اصلی برزیل بود ،اما وقتی سطح دریا بیش از ۱۰هزار سال پیش افزایش یافت ، این منطقه را از سرزمین  اصلی جدا کرد و آن را به یک جزیره تبدیل نمود.

حیواناتی که در کوئیمادا گراند بودند ارتباطشان قطع شده ومنزوی می شوند ، در طول هزاره ها حیواناتی متفاوت نسبت به  سرزمین اصلی ، به ویژه افعی های سر طلایی تکثیر می شوند. از آنجا که افعی های جزیره ،طعمه ای جز پرندگان نداشتند ، سم آنها به یک سم فوق العاده قوی تبدیل شدند تا بتوانند تقریباً بلافاصله هر پرنده ای را از بین ببرند. مارهای این جزیره برای تغذیه به این پرندگان نیاز دارند. پرندگان هم برای استراحت در مسیر و یافتن غذا به این جزیره میروند. به این ترتیب غذای شکارچیان ساکن ایلها دا کوئیمادا گرانده تامین می شود.

با این حال دشوار است تصور کنیم که اصولا  چه کسی مایل است از مکانی بازدید کند که مرگی دردناک در کمین او است.راز این موضع در این نکته است که سم مرگبار افعی ها، یکی از بهترین داروها برای مقابله با مشکلات قلبی است، این موضوع منجر به تقاضای سم در بازار سیاه می شود. برای برخی از قانون شکنان، درخشش، پول به اندازه کافی انگیزه ایجاد میکند تا با قبول خطر تقریباً قطعی مرگ، به جزیره تردد کنند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *