کتاب”درخانه بمانیم”منتشرشد.نویسنده: رناته برگمان، مترجم: حسین تهرانی، ناشر: مروارید،(۸۵ص)، قیمت: ۱۶۰,۰۰۰ ریال، چاپ‌اول: ۱۳۹۹.

image 60 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

رناته برگمان هستم، نام خانوادگی اصلی ام اشترله مان است. چهار بار بیوه شده ام. حتما تعجب خواهید کرد ولی برای من مطبوع ترین ایام سال زمستان است.

بله بهار و پاییز هم مطبوع هستند ولی زمستان را ترجیح می دهم. در قبرستان ها کار زیادی برای انجام دادن ندارم و فرصتی است تا کمی با خودم خلوت کنم. چهار شوهر متوفی ام در قبرستان های شهر پخش شده اند، در چهار قبرستان مختلف.

فقط آب دادن به گل ها در فصل بهار و تابستان نصف روز طول می کشد. حتما خواهید گفت چهار شوهر؟ می توان برایتان توضیح دهم. فقط حواستان را خوب جمع کنید.

اصلا باورتان می شد روزی مجبور شویم با حفظ یک متر و نیم فاصله، ماسک زده و دستکش پوشیده، جلوی رو در صف منتظر اجازه‌ی ورود به فروشگاه بایستیم، انگار بخواهیم به ملاقات کسی برویم که تازه عمل جراحی شده است؟

یا این که دستمال توالت را یک رول یک رول به آدم بفروشند ؟

رناته برگمان، معروف‌ترین و محبوب‌ترین مادربزرگ آلمان که از جنگ جهانی و کمونیسم جان سالم به در برده و چهار شوهر را با موفقیت تمام به خاک سپرده، این بار از سرگرمی‌ها و نگرانی‌هایش در دوران پاندمی کرونا تعریف می‌کند.

آدمی مثل رناته برگمان، زنی است عاقل که می‌داند کی باید تسلیم شرایط شود..

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *