پاسخ لئو مسی به منتقدان در بازی دیشب بارسلونا.وقتی بازی این تیم با تیم بتیس شروع شد،یک اتفاق غیر منتظره رخ داده بود. مسی در ترکیب اولیه تیم نبود.آسیب دیده؟تمرین نداشته؟از بارسلونا رفت؟و سوالاتی دیگر از این قبیل.

اما وقتی دوربینهای تلویزیونی او را بر روی صندلی های ورزشگاه نشان داد. همه دیدند که مسی آماده بازی است ،اما وارد زمین نشده است. بازی بارسلونا هم ادامه داشت . نیروی جوان به تیم تزریق شده بود ،پدری ،آنسو فاتی و… تیم مثل جوان قدرت مند ،عضلانی و فرزی بود .یک گل هم زده شد.اما وقتی گل مساوی را بارسلون دریافت کرد. پس از دقایقی مشخص شد این جسم حجیم عضلانی و پر تحرک مغز ندارد!!فقدان مسی کاملا آشکار بود.

image 48 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نکته دیگری که رخ داد این بود که گریزمان با نبود مسی هرجا که دلش می خواست سر می کشید.هرچه قدر می خواست توپ دریافت می کرد. اما او 3 موقعیت مسلم را گل نکرد. تا اینکه یک پنالتی به سود بارسا اعلام شد. مسی نبود.گریزمان پشت پنالتی ایستاد.آنهایی که داستان سرایی کرده و مدعی بودند مسی مانع از درخشش گریزمان است،مشاهده میکردند که موقعیت مناسب برای گریزمان پیش آمده است. اما ضربه چنان ناشیانه زده شد که کلودیو براوو دروازه بان سابق بارسا و کنونی بتیس به راحتی آن را مهار کرد.

تا پایان نیمه اول،بارسا سرگردان بود .شاید عده زیادی تصمیم گرفتند که تلویزیون را خاموش کرده و بازی را دنبال نکنند. اما این فرضیه که کومان نیمه دوم مسی را به زمین بفرستد مانع از این اقدام شد. دوربینهای تلویزیونی از لحظه ورود تیم بارسا به زمین نمای حضور مسی در ترکیب را به نمایش گذاشتند.

با وجود مسی بارسا تیم دیگری شده بود. انگار آنها ارزش حضور مسی در زمین (حتی با راه رفتن هم) رااحساس کرده بودند.

4 دقیقه از نیمه اول گذشته بود یک پاس عرضی از جناح چپ بارسا برای مسی ارسال شد. 3 دفاع و دروازه بان به طرف مسی هجوم آوردند.حرکت نبوغ آمیز مسی یعنی پریدن از روی توپ تمام دفاع بتیس را به هم کوبید ،مسی با چشم پشت سرش! گریزمان را دیده بود. گریزمان ماند ویک توپ و نزدیکی دروازه و مجبور شد آن توپ را وارد دروازه کند. مسی با یک حرکت تمامی انتقادات را پاسخ داد.گریزمان که به آغوش مسی پریده بود نیز به منتقدان نشان داد مسی نه تنها مانع او نیست بلکه فقط او می تواند این بازیکن فرانسوی گران قیمت را احیاء کند. بارسا پیش افتاد.

در ادامه باز یک پنالتی دیگر این بار وقتی مسی پشت توپ ایستاد ،هیچ کس اعتراض نداشت.ضربه محکم و با ارتفاع مسی به گوشه دروازه ،هم یک جنبه آموزش پنالتی زدن داشت. پنالتی آنقدر زیبا بود ،که براوو از آن برای فرصتی جهت خوش و بش با مسی استفاده کرد.

image 49 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گزارشگران تلویزیونی به اتفاق یک نکته را  با لحن تمسخر آمیز تکرار میکردند”مسی در جریان بازی گل نزده است!! “وقتی گل چهارم به زیر تاق دروازه بتیس وارد شد.مسی در جریان بازی هم گل زد.گرچه باز هم برخی بهانه های دیگری برای قلمفرسایی و سخن سرایی پیدا میکنند، اما این شگفتی فوتبال ومسی است. ویری بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا،گفته بود که :”مسی یک استثناءاست اگر او فوتبال بازی نکند من دیگر بازی فوتبال نگاه نمیکنم”منتقدان هم می دانند اگر مسی فوتبال بازی نکند این ورزش بخش زیادی از جذابیتش را از دست می دهد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *