“آژنگ نیوز”:دنیا به عقب بر نمی گردد ، این نظر بیل نای است.در حالی که بشریت در حال فرود رباتها بر روی مریخ و گشودن اسرار جهان است ، روند اجتماعی “انکارگرایی علم” ادامه دارد. از آن جمله :مخالفت با شستن دست مانند دهه ۱۸۰۰ گرفته تا افراد ضد ماسک یا افرادی که معتقدند سیاره زمین در واقع مسطح است .البته این جنبش های “ضد علمی” چیز جدیدی نیستند ، اما این مسایل را بیل نای در کتاب جدیدش  “دنیای بزرگ علمی ” مطرح کرده است. به گفته بیل نای ، انکارگرایان علوم جدید، امروز مشکلی هستند که همه ما را تهدید می کنند .

نای می گوید : “مسئله این است که این اندیشه های ضد علمی روی همه ما تأثیر می گذارد.” هنگامی که شما دانش کشف شده از طریق روند علمی را انکار می کنید ، همه ما را عقب نگه می دارید و به همین دلیل درزمان بسیار مهمی قرار داریم.”

نای به اهمیت تعدادی از پیشرفت های علمی از جمله نسبیت اشاره کرد. وی گفت: “تلفن همراه براساس  نظریه های نسبیت خاص و عام اینشتین بستگی داشته و ساخت آن عملی شده است. بنابراین مسلم است که پیشرفتهای امروزین همگی متکی به دستاوردهای علمی بوده است.

image 133 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وی افزود که “همه ما همچنین به علوم روز درمورد غذای اصلاح شده ژنتیکی وابسته هستیم ، .سابقه کشاورزی ما به  هزاران سال پیش برمی گردد واینک نیز مانند گذشته پیشرفتهایی داشته ایم . من فقط دوست دارم به همه یادآوری کنم … روند رشد کشاورزی بسیار سریع است. اگر کشاورزی را متوقف کنید ، به عقب برمی گردید ، زمین به چیز دیگری برمی گردد،که پاسخگوی نیاز انسانها نیست. بنابراین همه این پیشرفتها متکی به علم است.”

نای افزوده که “این اکتشاف فضایی است که منجر به این پیشرفت های عمیق و تحولات اساسی در کیفیت زندگی برای بسیاری از ما شده است.”

نای میگوید: “من از آینده هیجان زده هستم. منظورم این است که وقتی جوانان متکی بر دانش علمی فعالیت می کنند، اوضاع خیلی سریع بهبود می یابد یا به سمت بهتر تغییر می کند.”

ترجمه احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *