“آژنگ نیوز”:طرح استادیوم شناورفوتبال سنگاپور با نام  Marina Bay در ابتدا به عنوان جایگزینی موقت برای استادیوم ملی سنگاپور ارائه شد .قرار بود این زمین فوتبال تازمانی که استادیوم مدرن ملی  بازسازی شود،مورد بهره برداری قرار بگیرد. ایده یک استادیوم شناور از سوی کمیته برگزاری مراسم رژه روز ملی ارائه شد . یکی از بزرگترین مزایای این طرح وجود منظره سنگاپور ،در  پس زمینه  استادیوم بود.

سکوی شناور این زمین فوتبال  توسط شش ستون در بستر دریا ثابت شده و می تواند تا ۹۰۰۰نفر را در خود جای دهد. جایگاه استادیوم البته جداگانه بوده و کاملاً در ساحل قرار گرفته است .این جایگاه نیز می تواند تقریباً ۳۰،۰۰۰ تماشاگر را در خود جای دهد.

image 54 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اگر چه  این سکوی شناوربه اندازه زمین فوتبال است، اما از آن برای مسابقات فوتبال بسیار کم استفاده شده و هرگز میزبان تیم ملی سنگاپورنیز نبوده است. این استادیوم بیشتر از همه برای کنسرت ها ، تشریفات و مجالس محلی مورد استفاده قرار گرفته است.

چنانکه اشاره شد ،در ابتدا قرار بود این شناورفقط به مدت پنج سال فعالیت کند. اما به دلیل تأخیر در ساخت استادیوم ملی جدید سنگاپور،این زمین فوتبال شناور برای مدت طولانی تری همچنان مورد استفاده قرار گرفت. آینده آن نیز  در حال حاضر مشخص نیست.

ترجمه احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *