روزگاری بود که پرسپولیس با تیم کریستال پالاس مسابقه می داد.در اینجا تصویر5 نفر از بازیکنان  باشگاه پرسپولیس: “ابراهیم آشتیانی”، “ایرج سلیمانی”، “جعفر (اشرف) کاشانی”، “عزت الله (بیوک) وطنخواه” و “علی پروین”با امضای  این بازیکنان که در استادیوم آزادی  تهران گرفته شده است را ملاحظه میکنید.

image 125 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در تاریخ چهارشنبه 17 آبان ماه 1351 با حضور این بازیکنان و دیگر اعضای تیم مسابقه میان باشگاه پرسپولیس از ایران و تیم کریستال پالاس از انگلستان  در مقابل 40 هزار تماشاگر برگزار شد. در نیمه اول  و در دقیقه 17 اولین گل تیم کریستال پالاس ثبت شد.

تیم پرسپولیس هم دو ضربه رابه تیر دروازه تیم کریستال پالاس کوبید. نیمه اول با نتیجه یک بر صفر تمام شد. در نیمه دوم هم پرسپولیس 4 گل دیگر دریافت کرد.

در دقیقه 54  وتوسط مهراب شاهرخی تنها گل تیم پرسپولیس وارد دروازه تیم کریستال پالاس شد.علی پروین در این  مسابقه بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت . به گونه ای که آقای “هد”مدیر تیم کریستال پالاس گفته بود حاضر است اورا با مبلغ25 هزار پوند که در این سال معادل نیم میلیون تومان بود،به باشگاه کریستال پالاس ببرد.

جالب اینکه مدیر باشگاه پرسپولیس در پاسخ این پیشنهاد گفته بود:پروین حاضر نیست حتی در ازای مبالغی بیش از مبلغ پیشنهادی آقای “هد”از پرسپولیس کناره بگیرد.چه او یک فرد ایرانی است و برای پیشبرد فوتبال مملکت خودش از جان نیز مایه خواهد گذارد!

مسابقه میان دو تیم ظاهرا با 150 هزار تومان ضرر مالی (به دلیل حضور کمتر از میزان پیش بینی شده تماشاگر) برای باشگاه پرسپولیس انجام شده بود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *