کلاهبرداری از والدین دانش آموزان به بهانه “سیم کارت شاد” یک مشکل جدید است.سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در این خصوص اظهار داشته : کلاهبرداران این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آنها آمدند و با ارائه طرحی به اسم «سیم کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.
کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنید.
این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند یا از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آنها ارسال کنند و با این روش سعی در جمع آوری افراد دارند و یا با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

جزییات و زمان عرضه سیم کارت شاد-راهبرد معاصر


پلیس اعلام می‌کند که اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتورها و یا وزارت خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینکها اعتمادی نکنند.

لازم به ذکر است،پیش از این نیزسید حسن الحسینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود که:اینترنت شاد بدون نیاز به خرید سیم کارت و رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *