آژنگ نیوز”:مجله امید ایران برای اولین بار در سال ۱۳۲۷ به سردبیری علی اکبر صفی پور امتیاز انتشار گرفت.این نشریه در ابتدا بیشتر گرایش هنری و اجتماعی داشت و در اغلب اوقات تصویر صفحه اول خود را به چاپ تصویری از هنرپیشگان و یا خوانندگان مشهور آن زمان اختصاص میداد.اما در دوران حکومت دکتر مصدق به سوی درج مطالب سیاسی گرایش پیدا کرد. ولی به دلیل کودتای ۲۸ مرداد و هرج و مرجی که در انتشار نشریات پیش آمد برای مدتی تعطیل شد. این مجله دوباره در سال ۱۳۳۲ تجدید امتیاز گردید.

اومید ایران - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما مدت کمی بعد از انتشار در بهمن ماه ۱۳۳۳ بر اساس نامه وزارت کشور وقت ،مجددا مشمول  توقیف شده است. البته تقریبا یک ماه بعد با  تطبیق وضعیت این نشریه با اوضاع بعد از کودتای 28 مرداد، از امید ایران  رفع توقیف گردید.

مجله امید ایران یک مجله هفتگی، سیاسی، اجتماعی بود که در سال ۱۳۵۳ بعد از ۲۶ سال انتشار، مشمول طرح خرید نشریات کم تیراژ شد و با دریافت مبلغی  ،صفی پور دیگر به انتشار نشریه ادامه نداد. این مجله بار دیگر در شروع انقلاب با توجه به آزادی مطبوعات دوره جدید خود را در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۵۷ شروع نمود و حدوداً انتشار آن تا اواخر سال ۱۳۵۸ و اوایل سال ۱۳۵۹ ادامه داشت. 

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *