بنای تاریخی استون هنج چوبی  کشف شد.پس از آنکه بقایای چندین حلقه چوب که بیش از 4500 سال پیش ساخته شده ، در مکان باستانی Perdigdes در پرتغال کشف گردید.این نامگذاری انجام گرفت.

اگرچه برخی از رسانه های خبری دایره ها را “استون هنج چوب چوبی” توصیف کرده اند ، که شبیه به بنای معروف نوسنگی استون هنج است ، اما باستان شناسان ترجیح می دهند آنرا اینگونه ننامند – در عوض به آنها “دایره های چوب” می گویند. در حالی که باستان شناسان نام دیگری را ترجیح می دهند .

آنتونیو والرا ، باستان شناس و همکارشرکت Era Arqueologia ، که در حال انجام کاوش های انجام شده در سایت است ، گفت: “ما آن را به عنوان یک مکان تشریفاتی تفسیر می کنیم و ترجیح می دهیم از آن به عنوان مجموعه چوب استفاده کنیم.”

image 82 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تاکنون فقط حدود یک سوم از حلقه های چوبی کاوش شده است و بخش اصلی آن باقی مانده است .والرا می گوید : در حلقه های چوبی نوعی طراحی زمانی  وجود دارد که به نظر می رسد با – طولانی ترین روز سال – مطابقت دارد.

این مجموعه تشریفاتی احتمالاً بین 2800 قبل از میلاد ساخته شده است. کارشناسان میگویند این بنا  در حدود 2600 سال قبل از میلاد ، تقریباً در همان دوره زمانی  که استون هنج در انگلستان ساخته شده، مورد استفاده قرار گرفت. والری تخمین می زند که در آن زمان ، این بنای  چوبی مساحتی به قطر 66 متر رامحصور کرده بود. والرا گفت ، کاوش های انجام شده در حال انجام است و بیشتر آثار باستانی که تاکنون در این ساختمان  چوبی یافت شده از قطعات سفال و بقایای حیوانات تشکیل شده است.

image 81 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این محوطه باستانی ، در منطقه Evora در جنوب پرتغال  و در محوطه ای حدود 40 هکتار ی قرار گرفته است. استفاده انسانها  از این مجموعه تقریبا به ً 3500 B.C باز میگردد. از 2000 B.C.  از این محل برای تدفین و فعالیتهای تشریفاتی دیگر نیز استفاده می شده است.

باستان شناسان بیش از 20 سال است که این مجموعه را حفاری می کنند و تحقیقات در آنجا  همچنان درحال انجام است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *