دیوید گوتنفلدر زمانی که اولین سازمان بین المللی خبری ، در کره شمالی افتتاح شد ، ا ولین عکاس ارشد در آسیا برای آسوشیتدپرس بود.

image 27 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وی شروع به سفرهای مکرر به گوشه و کنار  کشور کرد .آنهم مناطقی که  برای خبرنگاران خارجی محدود نبود و تقریباً 60 سال از دید عموم مردم دنیا  پنهان شده بود.

image 28 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

 تصاویر گوتنفلدر با ثبت عکسهایی از وقایع رسمی اما کمتر دیده شده و تکان دهنده ،مدیریت کره ای های مستقردر پیونگ یانگ را به نقد کشید .

image 29 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دوربین او به مثابه یک چشم  سرگردان بود و صحنه های زندگی روزمره را فراتر ازتصاویر رسمی دولت کره، ارایه  می داد. در اوایل سال 2013 ، کره شمالی یک ارتباط 3G را در اختیار بیگانگان قرار داد و بدین ترتیب گوتنفلدر این توانایی را داشت که ر تصاویر عکاسی شده را ،با جهان ودر زمان واقعی، به اشتراک گذارد.

image 30 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در 18 ژانویه 2013 ، او از آیفون خود برای ارسال یکی از اولین تصاویر به داخل اینستاگرام از داخل کشور  و به صورت مخفیانه استفاده کرد.

image 31 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

 وی با انتشار پیامی در مورد فعالیت عکاسی خود نوشت: “این پنجره، شکاف دیگری درکره شمالی را باز کرده است.” گوتنفلدر با استفاده از فن آوری روز و نوظهور تکنولوزی و عصر اشتراک گذاری دانسته ها  ، تصاویری دیده نشده رادر مورد یکی از بسته ترین جوامع جهان منتشر کرد.

image 33 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وی همچنین الهام بخش سایر بازدیدکنندگان خارجی است که همین کار را انجام دهند و تصویری از یکنواختی زندگی روزمره را که در پوشش جریان اصلی دولت کره شمالی  قابل مشاهده نیست ، ایجاد کرده و روشن ترین عکس های خود را از کره شمالی به جهانیان ارایه کنند.

image 32 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

منبع :صد تصویر برجسته جهان مجله تایم

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *