میروسلاو کلوزه که با ۱۶ گل رکورددار گلزنی در تاریخ مسابقات جام جهانی فوتبال است، به عنوان دستیار هانسی فلیک، سرمربی بایرن مونیخ شده است. کلوزه خود طی ۵ سال فعالیت در این باشگاه به عنوان مهاجم ۹۸ گل به ثمر رساند.

image 59 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اگر چه حضور تیم‌های بوندس‌لیگا در میدان به خاطر شیوع کرونا متوقف شده و قرار است، از اواسط ماه مه از سر گرفته شود، اما فعالیت‌های باشگاه در زمینه‌های پرسنلی ادامه دارد.

باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرد که میروسلاو کلوزه، ملی‌پوش سابق آلمان و مهاجم پیشین این باشگاه به عنوان دستیار هانسی فلیک، سرمربی بایرن مونیخ انتخاب شده است. کلوزه پیشتر سرمربی‌گری تیم جوانان زیر ۱۷ سال بایرن مونیخ را بر عهده داشت.

کارل هاینس رومنیگه، رئیس هیأت مدیره باشگاه بایرن مونیخ در راستای انتخاب کلوزه به عنوان کمک‌مربی این باشگاه تصریح کرد: «کلوزه موفق‌ترین مهاجم آلمان در طی ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته بوده و من مطمئنم که به ویژه مهاجمان ما از تجربیات او سود زیادی خواهند برد».

کلوزه ضمن ابراز خوشحالی از وظیفه تازه‌ای که بر عهده گرفته، گفت که از لحاظ فنی و همچنین انسانی رابطه خوبی با هانسی فلیک دارد.

image 60 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شایان ذکر است که کسب عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل افتخاری است که کلوزه و فلیک را به هم پیوند می‌دهد. در آن زمان کلوزه مهاجم شماره یک آلمان بود و فلیک نیز دستیار یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور.

کلوزه که ۴۱ سال دارد، با گل‌های خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شمار گل‌های خود در تاریخ مسابقات جام جهانی را به ۱۶ گل برساند و رکورددار گلزنی در این رقابت‌ها شود.

میروسلاو کلوزه در طول فعالیت طولانی خود با باشگاه‌های مختلف از جمله کازیزرلاترن، بایرن مونیخ و لاتزیو رم موفقیت‌های زیادی را جشن گرفت، از جمله قهرمانی بوندس‌لیگا، قهرمانی جام حذفی آلمان، قهرمانی جام حذفی ایتالیا.

کلوزه که حال کمک‌مربی بایرن مونیخ شده، در بین فعالیت‌های خود در این باشگاه در بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ مجموعا ۹۸ گل به ثمر رساند.

image 61 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان نیز موفق شد با پنج گل آقای گل بازی‌ها شود. کلوزه همچنین با ۷۱ گل رکورددار گلزنی در تیم ملی فوتبال آلمان است.

گروه کزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *