تصویر ذیل مربوط نمایش فیلم محکوم بی گناه در سال 1332 در سینمای کریستال است .علی محزون در این فیلم کارگردان ،نویسنده و بازیگر نقش اول فیلم بود.علی محزون با نام اصلی علی افسرمنش ، فعالیت هنری را با بازی در تئاتر از سال ۱۳۲۳ با نمایش «تاریخ مفقود» در تئاتر فرهنگ شروع کرد. فعالیت در سینما را از سال ۱۳۳۱ با ایفای نقش در فیلم «زنده باد خاله» آغاز کرد. از سال ۱۳۴۶ به فعالیت در رادیو نیز مشغول شد. آخرین حضور وی در سینمای ایران در فیلم تیغ و ابریشم در سال ۱۳۶۵ به کارگردانی مسعود کیمیایی بود.در این فیلم خانم ملکه رنجبر هم که در سال  ۱۳۱۵ متولد شده بود، ایفای نقش می کرد. خانم رنجبر با سریال زیر آسمان شهر به کارگردانی مهران غفوریان که در سال 1380 ساخته شده بود  بین مردم شهرت پیدا کرد.

image 49 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سینما کریستال از سینماهای قدیمی تهران بود که در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۲۴ تأسیس شد. این سینما با دو سالن به گنجایش کلی ۶۶۰ نفر از جمله سینماهای ممتاز تهران بود و به اکران فیلم‌های هنری شهرت داشت.

این سینما که در تقاطع که در لاله زار نو ودر قسمت شمالی خیابان جمهوری و نرسیده به خیابان منوچهری قرار دارد در حال حاضر تعطیل شده است.سینما کریستال دومین سینمای واقع در خیابان لاله زار نو بود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *