اینک مجله بخارا در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه ششم بهمن ۱۳۹۸ «شب تجربه‌های نوشتن خلاق» را در تالار فردوسی خانه اندیشمندان برگزار می‌کند. در این شب فریدون عموزاده‌خلیلی، مژگان کلهر، رودابه کمالی و علی‌اکبر زین‌العابدین ضمن داوری انشاخوانی منتخبی از دانش‌آموزان سراسر کشور، سخنرانی خواهندکرد.

نوشتن مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ بشری است. کودکان و نوجوانان امروز ما نیاز دارند برای گسترش تخیل، انتقال اندیشه و دانش خویش و همچنین نگاهبانی از زبان فارسی به نوشتن مسلط باشند. کلاس‌های انشا همچنان موثرترین فضای آموزش نوشتن خلاق هستند. معلمانی که در تدریس نگارش و انشا توانسته‌اند چراغ علاقه به نوشتن را در ذهن دانش‌آموزانشان روشن کنند، شاهد خلق آثار خواندنی شاگردانشان هستند. نوشته‌هایی که گاه از زیبایی و اثرگذاری آدمی را به شگفت وا می‌دارد، هم اینکه خیال‌پردازی کودکان وسعت بیکران دارد و هم صداقت و خلوصی که در رودخانه کلماتشان جاری است.
چنان که در شب انشا وعده داده شده بود، شب‌های بخارا از این پس هر چند ماه یک‌بار میزبان نوشته‌های خلاقانه دانش‌آموزان سراسر کشور خواهد بود. شبی که محل جولان کودکان و نوجوانان است و ما بزرگ‌ترها می‌نشینیم به نظاره و گوش کردن. این بار به جای بزرگان در شب‌های بخارا، نویسندگان نوقلم تریبون دارند. نوقلمانی که ساکن شهرها و روستاهای غیر از تهران هستند نیز آثارشان را ویدیو کرده‌اند و در آن شب پخش خواهد شد.

خانه اندیشمندان علوم انسانی . خیابان نجات‌اللهی. چهارراه ورشو. تالار فردوسی

image 176 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *