“آژنگ نیوز”:امروز ۲۷آذر ماه ۱۳۹۸ مراسم نکو داشت و رونمایی از کتاب محمد بلوری پیشکسوت روزنامه نگاری با عنوان “خاطرات شش دهه روزنامه نگاری”برگزار شد.در این نشست که در محل پایگاه اطلاع رسانی رکنا برگزار شد. مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران ، از فعالان فرهنگی و نیز پیشکسوتان روزنامه نگاری مختاریان،مبشر آقازاده در این مراسم حضور داشتند. محمد بلوری در خصوص انتشار این کتاب گفت:مدتی بود که به فکر انتشار یک کتاب و در اختیار عموم قرا ر دادن تجربیاتم را داشتم. که این فرصت فراهم شد و کتاب نیز منتشر گردید.

image 97 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وی افزود روزنامه نگاری در قدیم جنبه دیگری داشت.خبر نگار باید برای کسب خبر هر روز در سطح احتماع حضور می یافت.اما در سالهای اخیر این روشها موردتوجه نیست . به همین دلیل اخبار روزنامه ها غالبا کهنه است.در حالی که حضور فعال روزنامه نگار در عرصه خبر هم بر شان روزنامه وهم روزنامه نگاری می افزاید.

image 98 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وی ضمن بیان یک خاطره گفت :یک روز از محل روزنامه به خانه می رفتم . جلوی روزنامه مصباح زاده مدیر روزنامه کیهان با ماشینش می رفت. مرا که دید گفت :کجا میروی گفتم به خانه میروم گفت بیا بالا میرسانمت. گفتم که راه شما دور میشود.اما او اصرار کرد. من هم سوار شدم نزدیک مخبرالدوله پلیس ماشینها را متوقف میکرد تا ترافیک روان شود. مصباح زاده حواسش نبود و داشت از چراغ قرمز عبور میکرد. پلیس او را نگه داشت و برگ جریمه را درآورد. مصباح زاده خودش را معرفی کرد و گفت من مصباح زاده هستم مدیر روزنامه کیهان .اما پلیس گفت بهر حال باید جریمه شوی اما به خاطر آقای محمد بلوری جریمه ات نمیکنم!! خبر نگار ی که به موقع در عرصه رسانه حضور یابد مورد احترام مردم هم واقع می شود.

image 96 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در ادامه این مراسم در خصوص کتاب ، آقای بلوری توضیحاتی دادند. از جمله آنکه بخشی از فعالیتهای روزنامه نگاری ایشان به حضور در سینما منجر شده که چند فیلمنامه بر اساس مطالب ایشان نوشته شده است. از جمله فیلم هوشنگ کاووسی با عنوان هفده روز به اعدام بر اساس نوشته های آقای بلوری تهیه شده است. وی ابراز امیدواری کرد که در جلد بعدی کتاب نیز به جنبه های دیگری از فعالیتهایشان از جمله حضوردر سینما پرداخته شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *