“آژنگ نیوز”:▪️شب محمد بلوری،‌ روزنامه‌نگار و حادثه‌نویس باسابقه مطبوعات، به‌همت مجله بخارا و با سخنرانی جمعی از همکاران و روزنامه‌نگاران پیشکسوت در روز پنجشنبه 21 آذر ماه در خانه وارطان برگزار می‌شود.

▪️محمد بلوری بنیان‌گذار صفحه حوادث در مطبوعات است که کار خود را از سال 1336 در روزنامه کیهان آغاز کرد و تا امروز بیش از شش دهه روزنامه‌نگاری کرده است. در شب بزرگداشت بلوری، جمعی از روزنامه‌نگاران پیشکسوت و استادان روزنامه‌نگاری درباره حرفه خود و همکاری با او صحبت می‌کنند. محمد بلوری، بهروز بهزادی، محمدمهدی فرقانی، مسعود مهاجر، محمود مختاریان، رضا قوی‌فکر، علی دهباشی و سعید ارکان‌زاده یزدی در این شب سخنرانی خواهند کرد.

image 66 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

▪️در شب محمد بلوری از کتاب خاطرات او نیز رونمایی می‌شود. این کتاب به‌قلم بلوری و به‌اهتمام سعید ارکان‌زاده یزدی در «نشر نی» منتشر شده است. این کتاب با عنوان «محمد بلوری: خاطرات شش دهه روزنامه‌نگاری» خاطرات این روزنامه‌نگار پیشکسوت را از دوران کودکی تا حال حاضر در بردارد. خاطرات بلوری در عین اینکه نشان‌دهنده سنت روزنامه‌نگاری در دهه‌های 40 و 50 ایران است، به تجربه متفاوت روزنامه‌نگاری در سال‌های بعد از انقلاب نیز می‌پردازد. در این خاطرات، برخی ناگفته‌های تاریخی ازجمله جزئیات جنگ ظفار، اهمال در مداوای علی منصور و جنایات سپهبد آزموده، در کنار داستان زندگی خلافکارانی همچون مهدی بلیغ، ایران شریفی و هوشنگ ورامینی مطرح شده است.

▪️علاقمندان به شرکت در شب محمد بلوری می‌توانند ساعت 17 پنجشنبه 21 آذر ماه در «خانه گفتمان شهر» (خانه وارطان) واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک 514 حضور یابند.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *