Bukharamag, [09.12.19 17:22]
شب صنعت پوشاک ایران

به مناسبت انتشار کتاب ” صنعت پوشاک ایران از هامبارسوم تا هاکو پیان ” در عصر سه شنبه نوزدهم آذر ۱۳۹۸ مراسمی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود . در این مراسم که با حضور سومبات هاکوپیان برگزار می شود سخنرانان : سهیلا شهشهانی ، نعمت الله فاضلی ، سیروس علی نژاد ، احمد محیط طباطبا یی و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد.

image 54 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


هاکوپیان در مقدمۀ کتاب صنعت پوشاک می نویسد:
دنبال کردن زندگی و سرگذشت خیاطان ایران به موازات ارتقاء صنعت دوخت و پوشاک ایران همۀ عمر خاطرم را به خود مشغول داشته است. شاید دلیل این امر در ضمیر ناخودآگاهم دنبال کردن سرگذشت خودم باشد که ادامه و آخرین نسل سلسلۀ خیاطانی هستم که در طول تاریخ آمده اند. اما یقین دارم بیش از آنکه امری شخصی باشد به خاطر قدردانی از استادانی است که هزاران سال کار آنان هیچ پیشینۀ ثبت شده ای در تاریخ ایران ندارد.
هرگاه به مجسمه ای از دوران هخامنشی یا به سکه ای از دوران اشکانی یا به نقاشی های دورۀ صفویه نگاه می کنم یا همین امروز فرضا در نمایشگاهی در لباس اقوام مختلف ایران دقیق می شوم، پوشش بی جان آنها، زبان باز می کند و با من از هنر خیاطانی می گوید که ادبیات و فرهنگ و طبقه و هویت و باورهای اجتماعی، رازورانه در کارشان نهفته است….
خانه اندیشمندان علوم انسانی . خیابان نجات اللهی . چهارراه ورشو . تالار فردوسی

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *