با همکاری کتابخانه ملی ایران (موزه کتاب و میراث مستند ایران ) ، بخش فرهنگی سفارت فرانسه ، انجمن دوستی ایران و فرانسه و مجله بخارا ” شب سیاحان فرانسوی در ایران ” در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه ششم آذر ۱۳۹۷ در تالار موزه کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

image 103 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همچنین نمایشگاهی از چاپهای سنگی و قدیمی و کمیاب سفرنامه های سیاحان مشهور فرانسوی و اسناد این سفرها که در گنجینه کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود در ویترین های متعدد در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.
در ” شب سیاحان فرانسوی…..” ، فیلیپ تیبو (سفیر فرانسه )، دکتر حامد فولادوند ، دکتر فاطمه عشقی ، گلنار گلناریان و علی دهباشی درباره سفرنامه های سیاحان فرانسوی در قرنهای هفده تا نوزده همچون شاردن (که دو مرتبه ترجمه و در شش مجلد منتشر شده است ) و دکتر فوریه ، پزشک مخصوص ناصرالدین شاه ، پیر لوتی ، فلاندر و ….‌‌‌سخنرانی خواهند کرد. سفرنامه های سیاحان فرانسوی که همگی به فارسی ترجمه شده حاوی نکات خواندنی وارزشمندی است که از منابع مهم پژوهشگران واستادان و دانشجویان تاریخ و فرهنگ ایران در قرون معاصر است.
کتابخانه ملی ایران. اتوبان حقانی .(غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی ایران ، مرکز همایش ها، طبقه منفی یک ،تالار موزه کتاب و میراث مستند ایران .

گروه فرهنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *