شهردار ونیز پس از بالا آمدن آب در این شهر ایتالیا گفت که خسارت مالی سیل شدید در این شهر به صدها میلیون یورو خواهد رسید. از سوی دیگراسقف اعظم ونیز نیز اعلام کرد کلیسای تاریخی سن مارکوی این شهر با خطر خسارت‌های جبران‌ناپذیری روبرو است.

شهردار ونیز همچنین تاکید کرده است که همچنان این شهر با افزایش سطح آب روبرو است. وی از دولت خواست که به این شهر کمک کند چراکه خسارت‌های مالی بالا است. شهردار ونیز این حادثه را ناشی از تغییرات اقلیمی عنوان کرده است.

image 52 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لوئیجی بروگنارو در عین حال از دولت خواست که وضعیت اضطراری اعلام کند تا به این طریق برای رفع خسارت بودجه اختصاص پیدا کند.

شهردار ونیز سطح آب در میدان معروف سن مارکو بیش از یک متر است و کلیسای جامع این شهر نیز برای ششمین بار در ۱۲۰۰ سال دچار آب گرفتگی می‌شود.

فرماندار ناحیه ونتو: ونیز به زانو درآمده است لوکا زیا فرماندار ناحیه ونتو، نیز اوضاع شهر را فاجعه بار توصیف کرد و گفت: «ونیز به زانو درآمده است.»

image 53 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پس از بارش شدید باران و پدیده مد، ارتفاع آب در بخش‌های از شهر به ۱۸۷ سانتی متر رسیده و باعث غافلگیری گردشگران شده است. این میزان از بالا آمدن آب در نیم قرن اخیر در ونیز بی‌سابقه است. با این حال رکورد ۱۹۴ سانتی‌متر بالا آمدن آب به سال ۱۹۶۶ در این شهر برمی‌گردد.

طبق گزارش رسانه‌های ایتالیا، این بالا آمدن سطح آب باعث کشته شدن دو نفر شده است. یکی از کشته شده‌ها یک ونیزی ۷۸ ساله است. او زمانیکه می‌خواست با پمپ‌های برقی خانه خود را از آب تخلیه کند دچار برق گرفتگی شد.

image 54 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *