بکارگیری مسخره تکنولوژی در فوتبال،همچنان مشکل ساز است.مدتها بود که در ورزش فوتبال این نکته مطرح میگردید که اشتباهات داوری در مسابقات باعث بروز فاجعه شده است. زیرا تصمیمات غلط داوران که ناشی از خطای انسانی فرض گردیده، موجب می شود حق یک تیم تضییع شود.برای همین پیشنهاد بهره گیری از تکنولوژی در فوتبال مطرح شد. یک سیستم ویدئویی با عنوان اختصاصی var به عنوان مشکل گشا مطرح شد. در ابتدا خیلی ها در اروپا مخالف بودند،ظاهرا وقتی منافع مالی برخی تامین شد،بکارگیری این تکنولوزی بسیار لازم تشخیص داده شد. اما از زمان بکارگیری این روش همه می گویند:صد رحمت به کفن دزد اولی!!اشتباهات داوران بر اساس این دستاورد نوین الکترونیکی صد برابر بدتر از قبل است.نمونه آن دیشب در مسابقات فوتبال باشگاهی اروپا رخ داد .

در بازی بارسلونا و رئال مادرید بر روی ارسال یک توپ بر روی دروازه بارسا انگشت لنگله پیراهن راموس را لمس کرد.راموس با مهارت چند پشتک وحرکات ریتمیک !را باهم انجام داد. داور ادامه بازی را دنبال کرد.اما راموس با اصرار به داور تکنولوزی کارگشای!وی ای آر را وارد ماجرا کرد. داور بازی که قبلا یک پنالتی مسلم بر روی مسی و یک خطای پشت هجده بر روی او را نگرفته بود. بعد از کمک!!گرفتن از دستگاه! به لنگله اخطار داده و بر علیه بارسا اعلام ضربه پنالتی کرد.تصویر زیر:

image 192 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
این حرکت با کمک تکنولوزی و داوران ناظر و اصلی پنالتی اعلام شد!!

اما در بازی منچستر یونایتد و چلسی اتفااق مشابه دیگری افتاد مگوایر مدافع منچستر بر روی گردن آسپلیکوئتا سوار شد در همان حال فن کمر را هم بر روی او اجرا کرد. در مشاهده ویدئویی با کمک!!تکنولوژی داورخطای واضح را پنالتی ندانست.تصویر زیر:

image 191 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
این حرکت با کمک تکنولوزی و داوران ناظر و اصلی پنالتی اعلام نشد!!

چنین است نتیجه بکار گیری تگنولوژی پیشرفته در فوتبال!!

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *