خانه های تاریخی فرانسه با مردم زنده اند،این شعار بسیاری از علاقه مندان به مراکز تاریخی در کشور فرانسه است.از همین روست که یکی از مهمترین منابع درآمدی در فرانسه نیز فروش قلعه های تاریخی است .

این قلعه ها  به همان شکل قدیمی و تاریخی حفظ شده و البته امکان زندگی و اقامت در آن نیز به بهترین نحو وجود دارد.

در تبلیغ اینگونه قلعه ها  فرانسوی ها مدعی اند که،تحقق زندگی و رویای حضور در یک ساختمان بزرگ ، دیدنی و تاریخی در بسیاری از کشورها ، ممکن است تا حدودی دشوار باشد. اما درفرانسه اینطور نیست. تقریباً هرفردی با بودجه در حد توان خود می تواند سهمی اززندگی در برج های مرتفع ومسلط بر مناظر اطرافش را داشته باشد.فرانسوی ها میگویند اگر مردم نباشند، خانه های قدیمی فراموش می شوند.این قلعه های  قدیمی  یا بزرگترین کاخ های صومعه ای نوعی زندگی با آرامش و پر از لطافت را ارائه می دهد که شاید قلعه های دفاعی محکم لز نوع انگلیسی نتوانند آن را ارائه کنند.

image 30 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حال حاضر و هم اینک در فرانسه  املاک بزرگ در مقایسه با سایر املاک معتبر در سراسر جهان، ارزش فوق العاده ای را به پول سرمایه گذاران ارائه می دهند.اقامت در این قلعه ها  با داشتن هکتارها زمین ، دریاچه ها ، ساختمانهای فرعی و فضای وسیع برای زندگی، به افراد فرصت و فضا ی مناسبی را برای انتخاب نحوه زندگی و کار می دهند. قیمت بیشتر این قلعها نزدیک به رقم 1 میلیون یورو است. یعنی هزینه ای کمتر برای املاک و مستغلات مشابه در کشور های دیگر اروپایی. البته اقامت در این قلعه ها مزایای دیگری هم دارند مانند:

افزایش درآمد در نتیجه سرمایه گذاری مناسب ، آزادی سفر بین کشورها ی اروپایی.همچنین  کسانی که موفق به اقامت در این املاک می شوند فضایی برای زندگی خانوادگی پر جمعیت خواهند داشت، نیز بهره برداری از امکانات گردشگری و تجارت نیز نصیبشان می شود. بسیاری از این خانه های قدیمی امکانات کشاورزی مناسبی هم دارند که به راحتی از این زمینهای کشاورزی نیز می توان درآمدی نصیب مالک زمین نمود.

قیمت های تقریبی این قلعه ها از 300000 یوروشروع  تا به بیش از 20 میلیون یورو می رسد.تفاوت قیمت به دلیل  خصوصیات مختلفی است که این مناطق تاریخی دارند. از خانه های کوچکتر واقع  در  لوجیس و مانور گرفته تا مزارع مستحکم و خانه های عظیم باشکوه که هکتارهای زیادی از زمینها را با جنگل ، دریاچه ، مهمانسرا و ساختمانهای فرعی در بر می گیرد. همچنین در میان این قلعه ها ،املاکی وجود دارد که  نیاز به نوسازی کامل دارند ، یا آنهایی که نیاز به تزئینات جزئی دارند .از خانه های با عظمت بورژوازی قرن نوزدهم ،تا قلعه های کوچک محلی.

در مجموع فرانسوی ها با یک برنامه ریزی دقیق و تبلیغات  وسیع برای مراکز تاریخی بعضا در حال تخریب اینگونه متقاضی پیدا کرده و هم این آثار تاریخی را حفظ کرده و هم از آنها به عنوان منبعی برای کسب درآمد ارزی بهره می گیرند.

ترجمه احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *