کشف گوزن باستانی هنگام ماهیگیری،یک رویداد غیر منتظره است. ریموند مک الروی و دستیار او ، چارلی کویل ، هنگامی که موقع ماهیگیری یک جفت شاخ عظیم گوزنی را با جمجمه تقریبا کاملا سالم پیدا کردند ، شوکه شدند. همانطور که به نظر می رسد ، صید آنها نه تنها غیرمنتظره بلکه تاریخی بوده است ، زیرا قدمت جمجمه باستانی به بیش از 10،500 سال قبل می رسید.

این دو مرد در حالی که تقریباً درنیم مایلی از ساحل ، جایی که آب بیش از 20 فوت عمق ندارد ، در حال ماهیگیری بودند ، این  جمجمه باستانی را کشف کردند.

کویل به روزنامه ایرلند تایمز گفت: “من فکر می کردم این خود شیطان است.” ” قصد داشتم آن را دوباره به داخل آب پرتاب کنم. چون نمی دانستم باید چه کاری با آن انجام دهم.”

image 256 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جمجمه این گوزن متعلق به یک گونه باستانی است که در حال حاضر منقرض شده است.اینگونه گوزن معروف به “گوزن ایرلندی” بود. ابعاد جمجمه و شاخ شاخ حدود 6 فوت است که به معنای عظیم بودن این موجودات در زمانی است که در زمین پرسه می زدند.

در حقیقت ، گوزن ایرلندی یکی از بزرگترین گونه های گوزن بود که تاکنون وجود داشته است. این گونه اکنون بیش از 10 هزار سال است که منقرض شده است.

البته نام “گوزن ایرلندی” یک نام گمراه کننده است ، زیرا این موجودات نه گوزن هستند و نه به طور انحصاری در ایرلند یافت می شوند. این حیوانات عظیم از نظر فنی در دسته گوزنها دسته بندی می شوند و در اروپا ، آسیا و آفریقا در زمانی که هنوز زنده بودند می شد آنها را مشاهده کرد.

نام “گوزن ایرلندی” از آنجا ناشی می شود که بقایای این موجودات بیشتر از سایر مناطق جهان، در دریاچه ها و باتلاق های ایرلند یافت می شود .

ترجمه :احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *