به سبب مقابله با گسترش کورونا ،گاه و بیگاه طرح ترافیک در مرکز شهر لغو می شود. بررسی نتایج این اقدام البته نیازمند بررسی و پژوهش گسترده ای است. اما به عنوان یک شهر وند و ناظر بر بازتاب این اقدام بر روی زندگی مردم میتوان اشاراتی به عوارض این اقدام داشت.

ظاهرا با عدم اجرای طرخ باید شاهد باشیم که افراد برای رسیدن به محل کار از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنند. لذا باید از ساعت 7/5 تا حداکثر 9 صبح و از آنطرف 2/30 تا 4 بعد از ظهر شاهد افزایش بار ترافیکی باشیم. اما چنین نیست. بار ترافیکی از ساعت 9/30 تا 10 شروع و تا ساعت 5 عصر ادامه می یابد. یعنی درست زمانی که کارمندان و شاغلان سرکارشان هستند،بار ترافیک به گونه ای افزایش می یابد که تردد به سختی صورت میگیرد. خودروهای تک سرنشین مشغول گشت و گذار هستند. خودروهای پلاک شهرستان به وفور در مرکز شهر تردد می نمایند.

اما متاسفانه بیش از مورد تردد ، موضوع توقف!؟ و یا پارک کردن این خودروها در مرکز شهر (که اصلا ظرفیت و گنجایش این همه خودرو را ندارد)تبدیل به مشکل قابل توجهی می شود.

پارک خودرو در هر مکان!؟ و نقض حقوق ساکنان منطقه و پیاده روندگان به شکل بارزی مشاهده می شود. تصاویر تهیه شده از برخی از این مشکلات که امروز مورخ 25 مرداد ماه ثبت شده اند را ملاحظه بفرمایید.

در مجموع به نظر می رسد که طرح ترافیک به جای لغو باید مدیریت شود تا از تردد بیهوده و توقفهای نامناسب در ساعات غیر معمول جلوگیری شود.

image 95 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
اگردرست دقت کنید! به اندازه عبور یک پیاده به صورت یه وری !! راه هست!؟
image 98 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
بهر حال شما اگر باز هم دقت کنید یک مقداری بین درخت و ماشین راه برای عبور هست!!
image 100 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
شما خیلی راحت!! اگر سینه خیز بروید می توانید از زیر ماشین!؟پیاده رو را طی کنید.جوب! را هم که نگاه کنید میبینید آنقدر پله و پستی بلندی دارد که بهتر است از همان زیر ماشین بروید!
image 101 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
از آن زاویه متوحه نمی شوید بفرمایید از زاویه دیگر!!
image 103 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
هیچ اشکالی ندارد ماشینی که اینجا پارک شده اصلا مانعی نیست. شما وقتی که از عرض خیابان رد شدید خودرو را دو ر بزنید و راحت!! از پیاده رو بروید
image 104 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
پارک دوبله آنهم در خیابان کم عرض دیگر خلاف نیست. راحت به ماشین قفل فرمان بزنید بروید به کارهایتان برسید!
image 105 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
نگران نباشید اگر با دقت بروید ، شلوارتان به پلاک ماشن گیر نکرده و جر نمی خورد. آنطرف را هم مواظبت کنید ،دنده تان به دستگیره گیر نمیکند. این همه جا!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *