در سوئد زباله ها دور ریختنی نیستند .به همین جهت ،سوئد یکی از بهترین کشورها در بازیافت زباله است، بطوریکه سالهاست از کشورهای دیگر زباله وارد میکند تا آنها را بازیافت کند.

image 217 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

صبح زود است و دانیل سیلبرشتین 31 ساله دوچرخه خود را از انبار موجود در بلوک آپارتمانش برای رفتن به سر کارش برمی دارد . اما البته این کار را بعد از این که کارتن های خالی و زباله های مختلف  خود را در ظروف مخصوص   زیرزمین  جدا کرد،انجام  میدهد.این کار جزیی از فرهنگ مردم سوئد است و زباله های خانه دانیل فقط مقداری از دو تن زباله ای است که او و همتایان سوئدی او هر سال  و هر نفر بازیافت می کنند.

او می گوید: “مسئله بازیافت این است که کاملاً مکانیکی است.” سیلبرشتین می گوید: “این اساساً دقیقاً همان کارهایی است که شما باید انجام داده و زباله های خود را مرتب کنید . او به همراه همسر و دخترش چارلی در یک آپارتمان مرکزی دراستکهلم زندگی می کند.

او میگوید :دغدغه اصلی وبخش بزرگی از برنامه هایی که به آن  فکر می کنیم آن است  که دختر ما در آینده درچه نوع محیطی زندگی خواهد کرد. من بچه دهه 1990 هستم و بازیافت نکردن برای ما نوعی رفتارغیر طبیعی است ، اما برای نسل چارلی امیدوارم حتی فراتر رود. او در حال حاضر فکر می کند که بازیافت زباله یک کار سرگرم کننده است .

فراتر از بازیافت

در فرهنگ امروزین  بسیاری از محصولات حیاتی دور از دسترس نیستند. یک جنبش جدید در حال پیشرفت است که می خواهد همه چیز را به نوعی استفاده کند.

image 219 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اقتصاد دایره ای رویکردی است که شامل استفاده از محصولاتی است که می توان از آن استفاده مجدد کرد ، یک روش به اصطلاح گهواره به گهواره. در سال 2018 دولت سوئد حتی یک گروه مشاوره ویژه برای کمک به اقتصاد دایره ای به عنوان بخش اصلی سیاست خود تأسیس کرد.درحال حاضر و در چنین اقتصادی هیچ چیز دور ریختنی نیست.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *