کشف مجسمه های تاریخی 10 هزار سال قبل با تصاویر واقعی .در یک محل دفن باستانی در اردن بیش از 100 اثر مصنوعی سنگ چخماق که قدمت آن در حدود 7500 B.C است. در خوارسین ، یک مکان باستان شناسی در چند مایلی شمال شرقی عمان در اردن کشف شده است.

باستان شناسانی که اکنون آنها را پیدا کرده اند فکر می کنند، این  آثار باستانی ممکن است بر اساس  چهره افراد واقعی به تصویر کشیده شده باشند. یا ممکن است برای عبادت اجداد مورد استفاده قرار می گرفتند. آنها همچنین فکر می کنند که این مجسمه ها می توانند روشن کنند که چرا مجسمه های با تصاویری از انسان ،از حدود 1000 سال قبل از آن در خاور نزدیک گسترش یافته است.

image 125 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زمانی که  یک گروه از باستان شناسان  در منطقه  خوارسین مشغول حفاری بودند تعدادی  سنگ چخماق ، هر کدام در حدود 2 اینچ (5 سانتی متر) پیدا کردند.

خوان ابائز ، باستان شناس از موسسه Milà y Fontanals در شورای تحقیقات ملی اسپانیا گفت ،این  ایده که تصاویر مندرج بر روی سنگها تصاویر واقعی باشند  با لبخندهای شکاکانه روبرو شد. اما با کشفیات بیشتر ،این ایده جدی گرفته شد.

باستان شناسان میگوینذ: “ما فکر می کنیم که مجسمه ها بخشی از یک مراسم جشن آیینی بوده اند. “آنها احتمالاً در مراسم های به یاد آوردن آن افراد درگذشته  ساخته شده و مورد استفاده قرار می گرفتند.”

اکنون این کشف می تواند طرز تفکر دانشمندان در مورد خاور نزدیک  را در دوران نوسنگی تغییر دهد.

ترجمه از:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *