اگر هنگام بازدید از مراکز تاریخی ازبکستان کرونا بگیرید،3 هزار دلار هم می گیرید!دولت ازبکستان به منظور تشویق گردشگران به سفر به این کشور در میانه همه‌گیری کرونا اعلام کرده است به هر مسافری که در این کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شود، ۳ هزار دلار پرداخت خواهد کرد.

شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، از اوایل تیرماه این بخشنامه اجرایی را امضا کرده است.

صوفی ایبوستون، سفیر توریسم ازبکستان در بریتانیا، در بیانیه‌ای گفت: «ما می خواهیم به گردشگران اطمینان دهیم که آن‌ها می توانند به ازبکستان سفر کنند.»

image 211 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در بیانیه او آمده است: «اقدامات ایمنی و بهداشتی جدید در حال حاضر در تمامی بخش‌های مرتبط با گردشگری در حال اجرا هستند و از گردشگران در برابر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ محافظت خواهند کرد. دولت چنان به این امر اطمینان دارد که رئیس جمهور آماده است برای آن تضمین مالی نیز بدهد؛ اگر فردی در طول تعطیلاتش در ازبکستان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد ما هزینه آن را جبران خواهیم کرد.»

رقم ۳ هزار دلار عدد تخمینی دولت از هزینه درمان ویروس کرونا در این کشور است.

گردشگر مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در ازبکستان البته باید برای دریافت سه هزار دلار از راهنمایان محلی برای بازدید از مناطق گردشگری استفاده کرده باشد.

این راهنمایان محلی و همچنین مکان‌های دیدنی باید برای کار از دولت مجوز مخصوص دریافت کرده باشند. مجوزی که نشان دهد آنان مقررات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کنند. سمرقند، بخارا و ترمذ از جمله مناطق گردشگری مشهور ازبکستان هستند.

از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، کشور ازبکستان که ۳۳ میلیون نفر جمعیت دارد تا کنون تنها ۱۹ مورد مرگ در اثر بیماری کووید-۱۹ را به ثبت رسانده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *