در 23 آبان سال 1348 با مخابره  و نمایش موفقیت آمیز برنامه پرواز آپولو ۱۲ از تلویزیون ملی ایران، بینندگان تلویزیون در تهران و شهر های نزدیک در ردیف میلیون‌ها بیننده تلویزیون آمریکایی  و اروپایی قرار گرفتند  که برای نخستین بار کلیه عملیات مربوط به پرتاب و آغاز یک سفر فضایی را به صورت زنده از پایگاه کیپ کندی در درون اتاقهای منازل خویش  روی پرده تلویزیون مشاهده کردند. تصمیم تلویزیون ملی ایران به پخش برنامه همزمان با تلویزیون های آمریکا و اروپا با استقبال دارندگان تلویزیون روبرو شد  که از دوستان و بستگان خویش برای تماشای آن لحظات تاریخی دعوت کرده بودند.

image 75 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما بسیاری از مردم تلویزیون نداشتند .ولی با این حال آنها هم این پرواز را از تلویزیون تماشاکردند! اما چگونه؟! بله تماشای تلویزیون در قهوه خانه یک راه حل خوب بود! در چهار گوشه پایتخت در قهوه خانه های متعدد که در آن که تلویزیون قرار داشت جمعیت موج می زد و قهوه خانه های مذکور توانستند رکورد فروش چای را در ایران بشکنند.

image 76 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

 تلویزیون ملی نیم ساعت  قبل از پرتاب موشک حامل فضانوردان آمریکایی برنامه مخصوص خود را آغاز کرد و بیننده گان تلویزیون دومین دسته از مسافران ماه را هنگام  ورود به سفینه مشاهده کردند و برنامه تا پرواز سفینه  ادامه داشت.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *