“آژنگ نیوز”:کتاب شرم: سیاست و قدرت یک احساس ؛منتشر شد.نویسنده :دیوید کین.
کاربردهای شرم (و بیشرمی) در حوزههایی که از رسانههای اجتماعی و مصرفگرایی گرفته تا سیاست قطبیشده و خشونت جمعی را شامل میشود.
جلد سخت قیمت: ۲۴.۹۵ دلار / ۲۰.۰۰ پوند . تاریخ انتشار: ۲ دسامبر ۲۰۲۵ تعداد صفحات: ۳۶۰ اندازه: ۶.۱۳ در ۹.۲۵ اینچ تصویر: ۳ جلد سیاه و سفید

امروزه، ما در یک مارپیچ شرم گرفتار شدهایم – گردابی از شرمساری متقابل که همه چیز را از سیاست گرفته تا رسانههای اجتماعی فرا گرفته است. ما به خاطر ظاهرمان، فرهنگمان، قومیتمان، تمایلات جنسیمان، فقرمان، اشتباهاتمان و سیاستهایمان شرمنده میشویم. اما هدف از این همه شرمساری و مقابله با آن چیست؟ آیا مؤثر است؟ و اگر چنین است، برای چه کسی؟ دیوید کین در کتاب «شرم»، کارکرد شرمساری مدرن را بررسی میکند و توجه ویژهای به چگونگی ابزاری و سلاحسازی شدن شرم دارد.
کین خاطرنشان میکند که معمولاً کسی وجود دارد که راه فراری از شرم ارائه میدهد – و بسیاری از کسانی که این پیشنهاد را میدهند، در وهله اول شرم را انباشتهاند. کین استدلال میکند که دستکاریهای منفعتطلبانه از شرم، برای درک پدیدههایی به گستردگی مصرفگرایی، جرایم خشونتآمیز، سیاستهای پوپولیستی و حتی جنگ و نسلکشی، اساسی است. شرم هم سیاسی است و هم شخصی. برای خروج از چرخه فعلی شرم و شرمساری، و برای درک آسیبی که شرم میتواند داشته باشد، باید راههایی را که شرم برای خدمت به اهداف سیاسی و اقتصادی به کار گرفته میشود، تشخیص دهیم.
کین همچنین ظهور رهبرانی را در دو سوی اقیانوس اطلس که بیشرمی خطرناکی دارند، دنبال میکند و میپرسد که چگونه شرم و بیشرمی میتوانند هر دو مضر باشند. پاسخ به این سوال به معنای درک انواع مختلف شرم است. و به معنای درک چگونگی تعامل شرم و بیشرمی است – به ویژه هنگامی که شرم توسط کسانی که بیشرمی میفروشند، ابزاری میشود. کین به توزیع نادرست و ناعادلانه شرم اشاره میکند، به طوری که قربانیان فقر و خشونت اغلب شرمسار میشوند، در حالی که کسانی که سود میبرند، تمایل به نشان دادن بیشرمی و حتی غرور دارند.
گروه رسانه
