“آژنگ نیوز”:برای حضور اتوبوسهای دوطبقه در تهران در بهمن ماه سال ۱۳۲۲ خورشیدی زمینه سازی شد.دراین سال در تهران اتوبوس دو طبقهای بعنوان نمونه ساخته شده بودکه بنام سازنده آن به اسم « اتو مهرانی » مشهور گردید .
طبقه زیرین آن ۲ متر و ۴۰ سانتی متر عرض و ۷ متر و ۵۰ سانتی متر طول داشت و دارای ۱۴ صندلی سه نفری بود . طبقه فوقانی اتوبوس بطول ۷ متر و ۳۰ سانتی متر و عرض ۲ متر و ۱۶ سانتی متر بودو شانزده صندلی دونفری داشت.

شاسی اتومهرانی ۱۱۳ سانتی متر بود و قریب ۳۵ سانتی متر عریض تر از شاسی دیگر اتومبیل هابود و فنر آن زیر « دفرنسیال » واقع شده و مانع از واژگون شدن میشد .
این اتوبوس دارای ترمزهای کمپرس و سرعتش هفتاد کیلومتر در ساعت بود و در فاصله ۲ متری مانع؛میتوانستند آنرا متوقف سازند.

ارتفاع زیر اتو مهرانی از کف زمین ۴ متر و ۳۰ سانتی متر بیشتر نبود و سالون های آن دارای زنگ اخبار بود که مسافرین در موقع پیاده شدن ، بوسیله آن راننده را مطلع میساختند .
گروه تاریخ
