“آژنگ نیوز”:کتاب مادربزرگ موسی: یک روز کاری خوب؛منتشر شد. ویرایش شده توسط لسلی آمبرگر و رندال آر. گریفی با مشارکت اریکا داس، النور جونز، هاروی استیسی سی. هالندر، کاترین جنتلسون، جین کالیر.

بازنگری اساسی در زندگی، هنر و میراث یک استاد خودآموخته آمریکایی.

جلد سخت قیمت: ۶۰.۰۰ دلار / ۵۰.۰۰ پوند . تاریخ انتشار (ایالات متحده): ۱۵ اکتبر ۲۰۲۵ تاریخ انتشار (بریتانیا): ۶ ژانویه ۲۰۲۶ تعداد صفحات: ۲۷۲ اندازه: ۹.۲۵ در ۱۱ اینچ

موسی 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

«مادربزرگ موسی: یک روز کاری خوب»، جایگاه آنا مری رابرتسون «مادربزرگ» موسی (۱۸۶۰-۱۹۶۱) را به عنوان یک نیروی چندبعدی در هنر آمریکایی تغییر می‌دهد، کسی که خاطرات دوست‌داشتنی‌اش از زندگی روستایی، جایگاه متمایزی در تخیل فرهنگی دوران پس از جنگ برایش به ارمغان آورد. موسی هشتاد ساله بود که اتو کالیر، یک دلال هنری نیویورکی و مهاجر اخیر از اتریشِ تحت سلطه نازی‌ها، او را به جهان معرفی کرد. «مادربزرگ موسی»، لقبی که مطبوعات به او دادند، به سرعت به چهره‌ای دوقطبی تبدیل شد، محبوب عموم اما به دلیل صحنه‌های داستانی و فقدان آموزش رسمی، توسط دنیای هنر طرد شد. این کتاب با تکیه بر تأملات موسی در مورد زندگی خودش به عنوان «یک روز کاری خوب»، رشد خلاقانه موسی را از اولین تلاش‌های هنری‌اش تا ظهور سبک خاص خود ترسیم می‌کند و هنرمندی چندبعدی را آشکار می‌سازد که مشاهده مستقیم طبیعت، کار و خاطرات شخصی را برای روایت داستان‌های خاص اما جذاب در هم می‌آمیزد. این اثر، موسی را به عنوان چهره‌ای محوری در تاریخ هنر قرن بیستم آمریکا، نقاشی که زندگی و آثارش شاهد جنگ داخلی، دو جنگ جهانی و دوران حقوق مدنی بود، معرفی می‌کند. کتاب «مادربزرگ موسی: یک روز خوب کاری» که به زیبایی تصویرسازی شده است، روحیه‌ی شکست‌ناپذیری را که موسی به هنر خود بخشید، به تصویر می‌کشد و صراحت و اقتداری را منتقل می‌کند که هنوز هم با تلاش برای یک سنت بصری اصیل آمریکایی طنین‌انداز است.

منتشر شده با همکاری موزه هنر آمریکایی اسمیتسونیان، واشنگتن دی سی

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *