“آژنگ نیوز”:کتاب ستونهای گذشتهنگر: سرستونهای ایونیک و برداشتهایی از گذشته در معماری یونان؛منتشر شد. نویسنده: ساموئل هولزمن .
مطالعهای نوآورانه در مورد چگونگی و چرایی ترکیب سبکهای حکاکی قدیمیتر و معاصر توسط سازندگان یونان باستان هنگام ساخت سرستونها
جلد سخت 30٪ تخفیف با کد PUP30 قیمت حراج: ۴۵.۵۰دلار / ۳۸.۵۰پوند قیمت: ۶۵.۰۰دلار / ۵۵.۰۰ پوند شابک: تاریخ انتشار: ۷ اکتبر ۲۰۲۵ کپی .تصویر: ۷۰رنگ + ۱۰۶ تصویر سیاه و سفید. ۳جدول.

نظم ایونیک معماری یونان باستان به تدریج در طول قرن ششم پیش از میلاد تکامل یافت. ساموئل هولزمن در کتاب «ستونهای گذشتهنگر»، گروهی نادیده گرفته شده از نه بنای ایونیک را بررسی میکند که از نظر طراحی متنوع هستند، اما دارای سرستونهایی هستند که از یک طرف، طرحهای محدب و بالشتکی ایونیای قرن ششم و از طرف دیگر، طرحهای مقعر و ترد سبکهای معاصرتر را با هم ترکیب میکنند. چنین سرستونهای ترکیبی، طول عمر و دامنهی شگفتانگیزی داشتند و یونان، ایتالیا و ترکیه را بین سالهای ۵۵۰ تا ۲۵۰ پیش از میلاد در بر میگرفتند. چرا سازندگان یونان باستان گاهی اوقات به سبکهای حکاکی قدیمیتر بازمیگشتند و آنها را با سبکهای جدیدتر ترکیب میکردند؟ یک نظریه قدیمی این است که سبکهای منسوخ شده، یک میانبر برای صرفهجویی در کار بودند – تصوری که هولزمن با یک آزمایش حکاکی مرمر که طرحهای یک سرستون را بازسازی میکرد، به آن پایان میدهد. در عوض، او استدلال میکند که سرستونهای ترکیبی، موازی مهمی با سایر روندها در هنر یونان، به ویژه گلدانهای «دوزبانه» آتیک، بودند که تکنیکهای نقاشی قدیمیتر و جدیدتر را برای لذت بصری محض ترکیب میکردند. هولزمن با مطالعهی جلوههای کندهکاری سایهروشن و تزئینات چندرنگ نقاشیشدهی معماری ایونیک، نشان میدهد که بینندگان باستانی برای جستجوی تفاوتها در چنین جزئیاتی آماده بودهاند، که این کتاب با بسیاری از نقشهها و نمودارهای بدیع، آن را نشان میدهد. کتاب «ستونهای گذشتهنگر» با بررسی آثار معماری ایونیک از دورههای مختلف در ایونیا، سیکلادها، آتن و شمال دریای اژه، نشان میدهد که سازندگان آنها در نهایت برای ایجاد تداوم با گذشته، به عناصر منسوخ بازگشتهاند و هویتهای اجتماعی و سنت معماری را تقویت کردهاند.
گروه رسانه