“آژنگ نیوز”:کتاب جنسیت و سبک: نقد ادبی و جنسیت در اوایل دوران مدرن انگلستان؛منتشر شد. نویسنده: الیزابت اسکات-باومن. تاریخ ادبی جدیدی که نویسندگان زن را در مرکز نظریه و عمل شاعرانه در ادبیات انگلیسی قرن شانزدهم و هفدهم قرار میدهد.
جلد سخت قیمت: ۲۹.۹۵ دلار / ۲۵.۰۰ پوند .تاریخ انتشار: ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۵ کپیرایت: ۲۰۲۵ تعداد صفحات: ۲۱۶ اندازه: ۶.۱۳ در ۹.۲۵ اینچ تصویر: ۸ تصویر سیاه و سفید.

بسیاری از اصطلاحاتی که امروزه برای توصیف سبک شعری به کار میبریم، ریشه در اوایل دوره مدرن دارند: ایدههای بدیع، قافیه زنانه، ریتم نامنظم، شعر روان. این اصطلاحات اغلب به شیوههای منفی و جنسیتی به کار گرفته میشدند – سرودن اشعار ملایم یا نامنظم، عیب زنانه و سرودن اشعار قوی یا بدیع، فضیلت مردانه محسوب میشد. الیزابت اسکات-باومن در کتاب «جنسیت و سبک» استدلال میکند که زبان شعر همیشه جنسیتی بوده است، به شیوههایی که شاعران زن و سبک زنانه را بیارزش میکرد؛ و زنانی که با وجود – و علیه – این لفاظی جنسیتگرایانه مینوشتند، نظریهپردازان مهم ادبیات بودند.
اسکات-باومن متون زنان نظریهپرداز ادبی، از جمله آن ساوتول، لوسی هاچینسون، کاترین فیلیپس، مارگارت کاوندیش و افرا بن را مستند و تحلیل میکند و نوشتههای آنها را با شاعران و نظریهپردازان شعر مشهور اوایل دوران مدرن مانند فیلیپ سیدنی، بن جانسون، آبراهام کاولی و جان میلتون در میان میگذارد. اسکات-باومن این زنان را در صف مقدم شاعرانگی این دوره قرار میدهد.
زنانی که نظریه و نقد مینوشتند – قالبهایی که به خوانندگان میگویند کدام نویسندگان را بخوانند و ارزشگذاری کنند – از جمله صداهای پیشرو در تعریف سبک شاعرانه و جایگاه شعر در جامعه بودند. اسکات-باومن با بررسی انبوهی از نوشتههای انتقادی زنان، که بسیاری از آنها به تازگی در مقدمهها و سایر آثار فرامتنی یافت شدهاند، نشان میدهد که تاریخ سبک، تاریخ طرد و شمول نیز هست.