“آژنگ نیوز”:نامهایی که کمترین احتمال استخدام شدن را دارند؛در یک بررسی علمی مشخص شده اند.یک مطالعه نشان داده است که والدین آینده ممکن است دلیل خوبی برای نگرانی در مورد نام فرزندشان داشته باشند. دانشمندان دانشگاه کارلتون در کانادا کشف کردهاند که چگونه نام شما میتواند بر چشمانداز شغلی شما تأثیر بگذارد. در مطالعه خود، این تیم از شرکتکنندگان خواست تا بین دو نامزد شغلی که تنها چیزی که در مورد آنها میدانستند نامشان بود، یکی را انتخاب کنند.
نتایج آنها نشان داد که افرادی که نامهای نرمتری داشتند، بیشتر از افرادی که نامهای خشنتری داشتند، استخدام میشدند. این خبر خوبی برای افرادی با نامهایی مانند آن، لونا، لوئیس، مایلز و وارن خواهد بود. با این حال، ممکن است زنگ خطر را برای افرادی که نامهای ریتا، کیتی، اریک، کریس یا زک دارند، به صدا درآورد.
دکتر دیوید دیشو و پروفسور پکسمن، نویسندگان این مطالعه، در مقالهای برای The Conversation توضیح دادند: «این نتایج نشان میدهد که صدای یک نام ممکن است یکی دیگر از منابع سوگیری در تصمیمات استخدام باشد. وقتی افراد جزئیات زیادی در مورد یک نامزد ندارند، به نظر میرسد که نام چیزهای زیادی در آن نهفته است.»
در حالی که این چیزی است که از بدو تولد به شما داده میشود، مطالعات نشان داده است که از نام شما برای قضاوت در مورد همه چیز، از شخصیت شما گرفته تا عملکردتان در محل کار، استفاده میشود.با این حال، تاکنون، ارتباط بین نام شما و چشمانداز شغلیتان نامشخص مانده است.
کارشناسان توضیح دادند: «در آخرین مطالعهمان، کنجکاو بودیم که ببینیم این ارتباطات چگونه ممکن است بر قضاوتها در یک زمینه واقعی، یعنی استخدام، تأثیر بگذارند.»
البته، کارفرمایان معمولاً چیزهای بیشتری از یک نام برای گفتن دارند، اما موارد زیادی وجود دارد که در آنها کاندیداها بر اساس اطلاعات محدود غربالگری میشوند.

محققان آگهیهای شغلی را طراحی کردند که به دنبال کاندیدایی با یکی از شش ویژگی شخصیتی بالا بودند – صداقت-فروتنی، احساساتی بودن، برونگرایی، سازگاری، وظیفهشناسی و تجربه بیشتر.
سپس این آگهیها به ۶۰ شرکتکننده نشان داده شد که به آنها دو نام نیز داده شد و از آنها خواسته شد تصمیم بگیرند چه کسی برای این شغل مناسبتر است.یکی از نامها «طنینانداز» (با صدای ملایم) بود، در حالی که نام دیگر «صداهای بیصدا» (با صدای خشنتر) داشت.
نتایج نشان داد که شرکتکنندگان برای مشاغلی که نیاز به صداقت بالا – فروتنی، احساساتی بودن، توافقپذیری و صراحت – دارند، بیشتر احتمال دارد کاندیدایی را انتخاب کنند که نامی رسا داشته باشد. آن نامی با تلفظ روان است که برای مدیران استخدام جذاب است.
در این مطالعه، شرکتکنندگان بیشتر احتمال داشت افرادی با نامهایی مانند لوئیس را استخدام کنند.
۳۶ نامی که بیشترین احتمال استخدام را دارند:
آن جوانا جون لانا لورل لورن لوئیس لوئیس لونا مارا مارلا مگان مونا مایا نوئل نوره نیا رنه رزان ابل آلن لوئیس لینوس لورن لو لایل مایلز میلو موریس موسس ناتان نوام نوئل اوون رونین وارن ویل
۳۶ نامی که کمترین احتمال استخدام را دارند:
ریتا اریکا اتا پتی کریستی کتی کیسی پترا کتی کاتیا کیت تریستا تریسی پیپا تسا تیا گرتا ایوت اریک هکتور کریس کرتیس کرک تد تیتوس تاکر تیت تری پیرس کارتر کیپ کرت جک ویکتور گرت زک.
در مرحله بعد، محققان بررسی کردند که وقتی اطلاعات اضافی – یک تصویر یا ویدیو – در مورد کاندیداها به شرکتکنندگان ارائه میشد، چه اتفاقی میافتاد.
آنها دریافتند که وقتی افراد تصاویر کاندیداها را میدیدند، تأثیر نام آنها کاهش مییافت.و وقتی ویدیویی از آنها میدیدند، نام آنها دیگر هیچ تأثیری بر قضاوت آنها در مورد شخصیت نداشت.
محققان افزودند: «ما همچنین از شرکتکنندگان پرسیدیم که یک نام داده شده چقدر با کاندیدای شغلی در ویدیو مطابقت دارد.»
«وقتی افراد احساس میکردند اسمی – صرف نظر از صدا – برای یک کاندیدا مناسب است، آن کاندیدا تقریباً از هر نظر، از جمله گرمی و شایستگی، مثبتتر قضاوت میشد.»
«به عبارت دیگر، به نظر میرسد داشتن اسمی که با شخصیت افراد متناسب باشد، مزیتی دارد، هرچند هنوز مشخص نیست که چرا نام برخی افراد بیشتر از دیگران به آنها میآید.»
گروه گزارش