“آژنگ نیوز”:بحران بزرگ کود اسب در سال ۱۸۹۴ شهر لندن را دچار مشکل کرد.در دهه ۱۸۹۰، متخصصان برنامه‌ریزی شهری در تلاش بودند تا با چیزی که بحران بزرگ کود اسب نامیده می‌شود، مقابله کنند. در عصری که حمل و نقل با اسب امری عادی بود، خیابان‌های شهر در معرض خطر ناپدید شدن زیر چندین فوت کود اسب بودند.

حمل و نقل جاده‌ای در اواخر دوران ویکتوریا به اسب متکی بود،«کابین درشکه»نام یک نوع کالسکه بود که در اوایل قرن توسط معمار متولد یورک، جوزف هانسوم، طراحی شده بود.

یک درشکه اسبی می‌توانست توسط یک اسب کشیده شود. در سال ۱۹۰۰، خیابان‌های لندن مملو از بیش از ۱۱۰۰۰ درشکه بود. لندن همچنین چندین هزار اتوبوس داشت که هر کدام توسط ۱۲ اسب در روز کشیده می‌شدند. در مجموع، روزانه بیش از ۵۰۰۰۰ اسب در پایتخت بریتانیا در حال رفت و آمد بودند. همین صداها در خیابان‌های شهر نیویورک نیز می‌پیچید. تخمین زده می‌شود که این شهر آمریکایی تا سال ۱۹۰۰، ۱۷۰۰۰۰ اسب داشته باشد.

کالسکه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چرا سوار شدن بر اسب همیشه یک برد بزرگ نبود

برای مردم امروز، سفر با درشکه اسبی ممکن است یک تصور بسیار رمانتیک به نظر برسد. با این حال، واقعیت عملی می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. یکی از دلایل این امر این است که یک اسب روزانه حدود ۱۵ تا ۳۰ پوند کود تولید می‌کند. در قرن نوزدهم، این مدفوع در خیابان‌ها انباشته می‌شد. در آنجا، ناگزیر تعداد زیادی مگس جذب می‌کرد و آنها را به شیوع بیماری‌هایی مانند تب تیفوئید سوق می‌داد. وضعیت غیربهداشتی خیابان‌های شهر با تقریباً دو پیمانه ادرار تولید شده توسط هر اسب در روز تشدید می‌شد. همچنین لازم به یادآوری است که در دهه ۱۸۹۰، امید به زندگی یک اسب کارگر تنها حدود سه سال بود. بنابراین، لاشه اسب‌ها نیز روی هم انباشته می‌شد.

چرا به نظر می‌رسید که بحران در حال بدتر شدن است

زمانی بود که کود اسب را می‌توان با سهولت نسبی دفع کرد. از این گذشته، می‌توانست به عنوان کود عمل کند و برای کشاورزان بسیار مفید باشد. متأسفانه، تا دهه ۱۸۹۰، مقدار زیادی از آن برای استفاده وجود داشت. در نتیجه، بسیاری از صاحبان اسب مجبور بودند برای خلاص شدن از شر کود باقی مانده هزینه کنند.

در سال ۱۸۹۴، روزنامه تایمز گزارش داد که در ۵۰ سال آینده هر خیابان لندن زیر ۹ فوت کود دفن خواهد شد.در سال ۱۸۹۸، ظاهراً این وضعیت در یک کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی شهری که در نیویورک برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت. ظاهراً این رویداد تنها پس از سه روز – به جای ده روز برنامه‌ریزی شده قبلی – به پایان رسید زیرا نمایندگان نتوانستند چاره‌ای پیدا کنند. تمدن شهری مجبور شد کمی بیشتر برای نجات خود صبر کند.

چگونه حمل و نقل موتوری به کمک آمد

با نگاهی به گذشته، درک اینکه چرا بحران بزرگ کود اسب به تاریخ پیوست، چندان دشوار نیست. به سادگی، ساکنان شهر به زودی دیگر نیازی به استفاده از اسب برای رفت و آمد نداشتند. در اکتبر ۱۹۰۸، هنری فورد، کارآفرین، خودروی فورد مدل T را به بازار مصرف معرفی کرد.این وسیله نقلیه به دلیل قابلیت اطمینان، هزینه کم و جذابیت عمومی، انقلابی بود. تا دهه ۱۹۲۰، شرکت فوردموتور بیش از ۱۶ میلیون دستگاه خودروی مدل T فروخته بود.شهر لندن هم تبدیل به یک بازار مناسب برای خودروهای فورد شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *