“آژنگ نیوز”:شبکه های مجازی طبیعت بکر در اسپانیا را به نابودی کشاندند!یک ساحل بهشتی «مخفی» در مایورکا، پس از آنکه اینفلوئنسرها آن را به صورت آنلاین تبلیغ کردند، به یک منطقه شلوغ تبدیل شده است. کالو دِ مورو، که زمانی خلیجی خلوت بود، پس از آنکه کاربران اینستاگرام عکس‌هایی خیره‌کننده از آب‌های کریستالی و مناظر زیبای آن منتشر کردند، به مقصدی مملو از گردشگران تبدیل شد. تابستان گذشته، مقامات گردشگری، تولیدکنندگان محتوا را تشویق کردند تا از مناطق کمتر شناخته‌شده‌ای مانند کالو دِ مورو بازدید کنند تا فشار بر نقاط شلوغ جزیره را کاهش دهند. اما، این استراتژی نتیجه معکوس داد و پست‌های ویروسی، انبوهی از گردشگران را به این ساحل که زمانی دورافتاده بود، کشاند.

فیلم‌ها نشان می‌دهد که جویندگان آفتاب فقط برای دسترسی به شن و ماسه صف کشیده‌اند، در حالی که انبوهی از زباله اکنون خط ساحلی که زمانی بکر بود را پوشانده است. در برخی از کلیپ‌ها، ساحل آنقدر شلوغ است که زمین به سختی قابل مشاهده است. بسیاری اینفلوئنسرها را به خاطر خراب کردن کالو دِ مورو سرزنش می‌کنند. بیش از ۱۳۰۰ تیک‌تاک در مورد این ساحل منتشر شده است که تخمین زده می‌شود ۱۰ میلیون بازدید داشته است.

ساحل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شهردار ماریا پونز سال گذشته فاش کرد که روزانه تا ۴هزارنفر و ۱۲۰۰ وسیله نقلیه به این خلیج سرازیر می‌شوند. در پاسخ، مقامات محلی تمام تصاویر تبلیغ کالو د مورو را از وب‌سایت رسمی آن حذف کردند.

بیش از ۳۰۰ معترض در ژوئن گذشته به این خلیج آمدند و بنر بزرگی را که در سراسر ساحل کشیده شده بود، برافراشتند که روی آن نوشته شده بود: «بیایید سواحل را اشغال کنیم.» برخی دیگر در یک پارکینگ در همان نزدیکی ماندند و بروشورهایی را به زبان انگلیسی و آلمانی توزیع کردند که گردشگران را در مورد بسیج مردمی آگاه می‌کرد و گردشگران را مجبور به بازگشت و ترک خلیج می‌کرد. فیلمی از تظاهرات، زنی را نشان می‌دهد که در مسیری منتهی به کالو د مورو محبوب نشسته است، در حالی که یک محلی به گردشگران بالقوه فریاد می‌زند که «برو، برو، برو!»

مرد دیگری با موهای بلند و خالکوبی دیده می‌شود که به گردشگران ناراضی توضیح می‌دهد که «گردشگران ساحل را تصرف کرده‌اند… برای یک روز، ما از آن لذت خواهیم برد» و سپس به آنها اشاره می‌کند که آنجا را ترک کنند. کریستینا واشچنکو، ۲۰ ساله اهل اوکراین، پس از آنکه مردم محلی با سوت زدن یکدیگر را از حضور او مطلع کردند، مجبور شد در امتداد صخره‌های ناهموار منتهی به خلیج خیره‌کننده عقب‌نشینی کند.

کریستینا، که اصالتاً اهل ماریوپول است اما اکنون در آلمان زندگی می‌کند، گفت: «من عکس‌هایی را در تیک‌تاک دیدم و می‌خواستم بیایم، اما تازه متوجه شدیم که افرادی که اینجا زندگی می‌کنند، اعتراضاتی دارند.» تابستان گذشته، مقامات گردشگری، تولیدکنندگان محتوا را تشویق کردند تا از مناطق کمتر شناخته‌شده‌ای مانند کالو د مورو بازدید کنند تا فشار بر نقاط مهم جزیره‌ای شلوغ‌تر کاهش یابد.

فعالان گردشگری مدت‌هاست که مدل فعلی گردشگری را به چالش می‌کشند و ادعا می‌کنند که بسیاری از مردم محلی توسط گردشگران، مهاجران و خریداران خارجی قیمت‌گذاری شده‌اند. سال گذشته، اسپانیا شاهد تعداد بی‌سابقه‌ای از گردشگران بود، به طوری که بیش از ۱۵ میلیون بازدیدکننده فقط به جزیره مایورکا هجوم آوردند.

ساحل۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در پاسخ، معترضان در سراسر اسپانیا به خیابان‌ها آمدند و بازدیدکنندگان بی‌شماری را که صدها پوند برای لذت بردن از تعطیلات خود در خارج از کشور پرداخت کرده بودند، خشمگین کردند. اقدامات شامل راهپیمایی در خیابان با شعار “گردشگران به خانه بروید” توسط معترضان و همچنین تظاهرات در سواحل بود که در آن مردم محلی گردشگران غرق در آفتاب را هو و مسخره می‌کردند. در یک مورد خاص، تا ۵۰۰۰۰ نفر از مردم محلی به خیابان‌های پالما، پایتخت مایورکا، سرازیر شدند.

در همین حال، در بارسلونا، حدود ۲۸۰۰ نفر در امتداد یک منطقه ساحلی بارسلونا راهپیمایی کردند تا خواستار یک مدل اقتصادی جدید شوند که میلیون‌ها گردشگری را که هر ساله از آنجا بازدید می‌کنند، کاهش دهد. معترضان پلاکاردهایی با نوشته‌های «بارسلونا فروشی نیست» و «گردشگران به خانه‌هایتان بروید» حمل می‌کردند و سپس برخی از آنها از تفنگ‌های آب‌پاش برای حمله به گردشگرانی که در فضای باز رستوران‌ها در نقاط توریستی محبوب غذا می‌خوردند، استفاده کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *