“آژنگ نیوز”: ایلان ماسک پس از ادغام توییتر با شرکت خود، X Holdings، نام شبکه اجتماعی توییتر را در چنین روزی در سال ۲۰۲۳به X تغییر داد.توییتر پس از تصاحب توسط ماسک تغییر کرد.ماسک مدیریت محتوا را کاهش داد، هزاران کارمند را اخراج کرد و به کاربران اجازه داد تا تاییدیههایی را که زمانی مختص چهرههای عمومی بود، خریداری کنند. این تغییرات – همراه با تغییر نام – تبلیغکنندگان را از خود دور کرد و نگرانیهای گستردهتری را در مورد مسیر شرکت ایجاد کرد.
توییتر از دل شرکت پادکست Odeo بیرون آمد که در سال ۲۰۰۴ توسط ایوان ویلیامز، بیز استون و نوح گلس تأسیس شد. (ویلیامز و استون قبلاً در گوگل کار میکردند و ویلیامز ابزار محبوب نویسندگی وب Blogger را ایجاد کرد.) اپل در سال ۲۰۰۵ اعلام کرد که پادکستها را به برنامه رسانه دیجیتال iTunes خود اضافه خواهد کرد. رهبری Odeo احساس کرد که این شرکت نمیتواند با اپل رقابت کند و به مسیر جدیدی نیاز دارد.

از کارمندان Odeo در مورد پروژههای جانبی جالبی که دارند سوال شد و مهندس جک دورسی یک سرویس پیام کوتاه (SMS) را پیشنهاد داد که در آن میتوان بهروزرسانیهای کوچک و وبلاگمانند را با دوستان به اشتراک گذاشت. گلس نام Twttr را پیشنهاد داد. دورسی اولین پیام (“من در حال راهاندازی twttr هستم”) – که توییت نامیده میشود – را در ۲۱ مارس ۲۰۰۶ ارسال کرد. نسخه کامل توییتر در ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۶ عرضه شد.
X، که چنانکه اشاره شد؛قبلاً توییتر (۲۰۰۶-۲۰۲۳) نام داشت، یک سرویس رسانه اجتماعی و میکروبلاگینگ است که در آن کاربران پستهای کوتاهی با حداکثر ۲۸۰ کاراکتر به اشتراک میگذارند. این سایت در شکلدهی به سیاست و فرهنگ در اوایل قرن بیست و یکم تأثیرگذار بود.
امروزه، X در درجه اول به عنوان یک سرویس رسانه اجتماعی اداره میشود، اگرچه ماسک گفته است که میخواهد آن را به یک «اپلیکیشن همه چیز» تبدیل کند که میتواند برای خرید، تراکنشهای مالی و موارد دیگر، مشابه WeChat چین، مورد استفاده قرار گیرد.
گروه گزارش